Şiir Tutkusu

Menü

Yetkili Huzursuzluk Bayiciligi

Doymakla kendini yuvalanan MUTLULUK, umutlanip heveslendigi hayallerini kendi benligiyle bütünlesen fedakarliga biredip bütünsellestirirken sagindan soluna ve dibinden tavanina sagiltip dinginlestirdigi huzur, doyum ve dinginliklere bagli ve ilgilidir.
Bulanmis zihinlerden kendini kurtaramadigi esirlige terkedip birakan vurdumduymazliklariyla büyütülmüs olan gelisine güzellik savrulmuslugu, kime ne yapip ne ettiginden bir türlü haberi olmayan hatalar yogunlugunun devamli ariza üreten enerjisi tükenik bataryaciligina gününü ve gecesini seferber eder. Sonucunda bir türlü üstesinden gelemeyecegi kaynaksizligin her halini yeteneksizleyen muhtac ve muhanetliligini cilekeslenip kivranmaktan baska hic bir secenegi kalmayan tekrarindan yontulmali travmalar sahipliligi, aslinda dibine düstügü hatatar harabesinden daha saglikli ve daha saglam yasam yapilanmalarini ustalasip edinecekken, kullanmadigi akli, ölcüyü, dengeyi, tartiyi, gözlemi, sebepten sonuc cikarmali fikretme yetenekliligini kendine yüksünecek kadar ahmak, tembel, üsengec ve zavalliliklardan beslenme bagimlisi yidilir güdülürlügü kendine yüksünmeyerek reva görmesindendir. Taktik icabi elalem satavat veya ihtisamliligina göre hiza, nizah, boy, poz, tarz ve sekiller takinarak hayatini bir türlü güven verici hayallerden kurulmus olan arayip da bulmuslugun gönülrahatliligina erdirip tasiyamayan kaypakligi yok günün getirisi kazancna mahil ve maleder. Halbuki insana huzurveren mutlanip umutlanma; icinde bulunulmus olan cesaret, vicdan, bilgi, beceri, birikim, paylasim, iliski, ilgi, bag, yakinlik, ictenlik, iletisim güvenceleriyle tabani temelli ve kime ne yaptigindan haberi olan kayitlilikla iliskilenir. Insan bu haliyle buldugu bir dilimle hayatin tadini karsilayan degerlilikteyse mutludur. Degilse tüm kainati oburlansa kuraktir, actir, kudurgundur, tedirgindir, dehset icinde vahsetlerin esiri ahut esiresi, hatalarla kendini tekrara depolanmis, cökük, cürük, cömez umutsuz mutsuz veya huzursuzdur.
Adini `MARKETING` süslencesiyle matraklasan istahi sinirsiz ve sonsuz sömürü cinnetine kabarik GLOBALIZM, hic gözactirmaksizin üstüne üsüstügü sokaklara, kapilara, zillere, caddelere, sulara, sellere, daglara, denizlere, kasabalara, köylere, kentlere, yollara, bellere, carsilara, bazarlara, odlara, ocaklara, damdan degilse kapidan; kapidan degilse tünelden; tünelden degilse bacadan; bacadan degilse yeralti ve yerüstü insan beynini küresel soygun carpilmisligina cereyanlayip pirizleyenci antenlerden; cercevelerden, kablolardan veyahut döseli dayali uzaktan kumandali parcalama bölüstürme veyahut yahut veyahut bin türlü deyyus-dessas ugundurup uyusturma kumandalarindan insansiz kalmanin yaziklara defnedilmis haktan hukuktan maahrumiyetine tecavüzün hem mal, hem mülk, hem miras, hem de hertarafliligi kendi olan müzakereci münakasa sahibidir. Yayilip hüküm sürdügü heryeri kendini kodlayan serbestligin herseye hükmeden DEVLET OTORITESI die dayatan haydutluktur kendinde hayatin tümüne sorgusuz sualsiz tahrip ve tecavüz etme hakkini gören MARKETING. Fomalitelerden oldu bittili icadiyla dünden yoluna koydugu teslim almaligin gidilen uzun yollarini hic varmamazliga sürgün eden; az cok soluklanma firsati buldugu hayata eglenmeyi yerinden yurdundan tedirginlige ve tedbirsizlige zorbalanip betonarme ettigi oturulmazligi mecburiyeten insana gidecek baska dünyasi olmamaktan diktalik eden, neyi niye edinmek zorunda oldugunun yasam durgunu saplanmisligina durup dinlenmeksizin carsiyi, bazari, hircinligi, hurafeyi, zeminsizligi, mekansizligi, zamansizligi, amansizligi, kimyasal acligi, küresel öfke kin ve nefret bagimliligini, yahut zulüm kötürümlügünü yahut illeti, laneti, dehseti, vahseti, zilleti körükleyip kiskirtan; herseyin karsilik konulmasiz alinip satilabileceginin karsiligina ölümü bedelleyen ve bu ugurda varolan PIYASA CAZIBESININ hayatin bütün hassas dengelerini belirleyen en üstün güc olduguna kabule kendini kaptirip gitmekten baska insanin hic bir seceneginin olmadigini ve dolayisiyle de bu seceneksizlige göre uyarlanmis ayarsizliga uygunluk göstermenin kisiyi hayatta tutabilecek biricik yasam felsefesi yahut yasamsal ilke oldugunun sabrindan catlar, hortlar, zamanindana ve mekana yogrulur; insanindan anamalzemelendigi harcaya harcaya bitiremeyenin ta kendisi olmaya patrontanri kesilir Globalizm..
Nerden ne koparacaginin nerde ne kadar müsterisi oldugu hesabina herseyi kumbaralayip, kurumlastirip kurallastirdigi insana daima bile bile kendini vuran-kiran yalan yanlisliklardan mayalayarak kölelikler ve kuklalar depoziteler. Depolanmis bu kölelige ürettigi müsteri büyüklügünce getirisinin kiyassiz kiyamina göre kutsallikler, namahremlilikler, zindanlar, karanliklar, sesler, tinilar, tonlar, gürültüler, kavgalar, renkler, olaylar, hizalar, dizim dizili düzen bozan diziler, durgunluklar, piller, ziller, tefler, teller, curcunalar, cümbüslükler, siyahligi uzatilmis geceler; gündüzlügü bunakliga perdelenmis oyali boyali damlar duvarlar; daginikliklar, oynakliklar, degiskenlikler, manyakliklar, hafiflikler, dipdibe torlanmis topaklanmis kalabaliklar, ezik büzük perem perisana dagitilmis yalnizliklar, sevkler, zerzeklikler, zibidilikler; agir mahkumiyete tabi zindanlar; cercöp figuratifine kazziklanmis meydanlar, demirler, betonlar, kanunlar, kurumlar, idareten gösterimler, icabeten gösterisler, agir komalar, aksak agir ziyanlar, zararlar, zehirler zulümler piyasalayanin patrontanrisi GLobalizim; Türkiye yerel kosullarinda bütün bunlari hayata gecirecek hortlakliklari zimparalayip ` Marketing` lestirirken, tüm dünyada kalibini heryere uyacak sekilde dökümanlastirdigi hayatini topyekün küresel yagmadan hisse koparana haysiyetini yitirmis ajan, ajans ve ajandaligin kendine öngörülmüs buyruklari kusursuzca isbitiren isbirlikcilerini secer özellikle. Her hali yagma; talan, zulüm, zalimlik denge bozumu bozgunluguna ayarli bu kukla yapi, didik dirhemlerden bulup bulusturduklariyla kendini köleligine dirilten tanrisinin talimati üzerine, tika basa bütün varliginin tüketmek ve tükenmek yollu gerekcelerden süslenip sebeplenip kutsanir. Bugün yasadigini yarin inkar eden, bugün gördügünü yarinki tanikligina dayanak gösteremeyen, bugün yüreklendigi hayati yarin bir daha asla cesaretlenemeyen ve bugün kendi hayatina dogdugu insanligi yarin küresel kölelige hemen ölerek ortaliklardan kaybolan karaktersizligi nikahlanip nisanelenerek namlanip ünlenen ciglikli bagrisli cildiris varilabilecek en olgun verimlilikte hainlik ve ihanet hizmetkarliligiydi. Olabilecek her türlü linc, lanet ve korkulari görülmesi gereken süslü rüyalar diye basibozuk ve basina buyruk serserilikten piyasalayan ` Onikieylül ` atölyesi, carmihina gerdigi kök söktürücü ve kan kusturucu gerekceliliginin kurulumunu da zaten, kendini fonlayan düzenegin arkasindaki dayali döseli haydut yoz yobaz ve haramiler sürüsünün ( mafya, medya siyasa, tezgah, tefeci, vurguncu, soyguncu , arsaci, borsaci, etütcü, endüstrücü, sirketci , sebekeci asalaklarinin küresel baglantili yoksullastirarak sömürüsünden kazancini saglayan ) ülke soyup sövüsleyen patronculuguna borcluydu. Mümküm olabilenin dahi cok ötesinde acimasizlik ve zulüm yükleyerek volunabilecek her türlü insan ayristirma seklini veya sembolünü örüp örgütledigi bölük bölüsük birbirine ulasmaz zindanliga afisleyerek, yigin yiginak birbirinin üstüne üsüsen ve yalnizca amansiz bir sefillesmeyi yediden yetmise avlusunda toplanmis bütün toplumsal esarete tüketmenin emirlerini fermanlatan bir cildirisi her boyut akildan, vicdandan, duyarliliktan, paylasimciliktan, birlikten beraberlikten azada azgin bozgun etmekle mükellef kilindiydi Oniki eylül. Bir yanina KÜRT ayrismasini, bir öbür yanina da KÜRESEL SOYGUN kitabesini kutsayan ilahlarin TÜRBAN ödenekli diyalog din ÖRTÜSMESINI yasam ilhaki ve hak hukuk katilligi baglaminda küresellesip boyluboyunca dönersermayelendi. `Safak Türküsü` doruga tirmandirilmali kendi yapim ve kurgusundan dogma idam mahkumiyetinin hayata veda ettirme hüznünden arabesklenmis `sol yanim anne, buram yanip tutusuyor anne` lere varan tekrar tekrar tükenisligi adeta her vakte kullanimlik agrikesicilik olarak azdirip azmanlasan figanlar, kendini halli vakitli insana bir türlü kurtaramayan dile gelmis en kidemli anlatabilen hiclik olarak sagiltilip sosyetelendirildi. Tam da `DIYARBAKIR` acikhava gösterimine keske burada olsaydiligi pazarlayan BOP; lincini sürdürüp yoklugundan sermayedarlik ettigi simdiki SiViL oniki eylülle, gecmisten bugüne kadar varolan düzenden mümkün miktar mal kacirip uygun salon kosullarina ÜNLÜ lakabiyla bir cesit DEMOKRAT ARABESK portrecilik eden AHMET KAYA`yi hala yüzünü yönünü INSAN meydaninda bulamayan yagmaciligin vitrin abidesi olarak aravermeksizin linc etmekte. AHMET KAYA ki, oniki eylülün kücük kirintilardan hayat kurtarmaya okutulup üfürülmüs diyalogcu dindarligi kapsaminda ayarini bulmus bir cesit fenni müdahaleli DERBEDER sosyalizasyon vesikasiydi. Kaya, Bop bünyesinden birbirinin topuguna küfür ve lanet püskürten yaristirmalari sekillenip, mevcut vaziyete can bedelince nefes, güc ve katki sunan her alanda kapismaciligi nüshasi coga kopyalanmis avazi ezgin sark tezgahtarlik müzisyenciligiyle kendine rol ve ünlülesme fiyakasi bestekarlanip, toplumsal sorunlari küresel BOP perdesi fotomodelinden örtüp uslandiran figüranliga DEMOKRATAYDIN diye formatlandirildiydi. Dagi, suyu, tozu, agaci, kuzuyu, cimeni, sazi, sözü, ilgiyi, bilgiyi, turnayi, topragi tadi tuzu ve huzuru keyfinden kacmis BOP sosyetesi aglak teraneden sese getiren üstünkörülükle, yine onikieylül BOP`undan piyasalanmis düzenek yedek kolluklusu PEKAKA militarizmine ufak ufak selamlar ederek bir taraftan da gözü kulagi ` seni birinci ettik` tamtakirliligi yagma düzen törenseline pürdikkat kesilip, hayatindan vazgecik insana ugratildigi sefillikle gecimini saglayan avuntuyu özedi ve bezedi kitlikkiran kesmekeslik cemiyet ve camia piyasasinda Kaya. Kendi dokunulmazligini Kürt Acilim dizinesiyle ve Diyalog Türbanciligiyla sinirsiz ve sonsuz sorgusuzlua; sualsize, sorumsuzluga ve neticede hepten kulluga etkili ve yetkili diktalayan onikieylülün bugünkü sivil Esbaskanciligi, her kademeden herkesi ayristirip birbiriyle nizahlayan küskünlügü herkesin yitik hayatina ödev bildirgeleyip, kurdugu pürüzsüz islek yapili katliamda yalnizca nasil soyulur, kim nasil sömürülür`ün imansiz dinsiz vicdansizligini ögrendiginden ögreten devlet yapilanma DIYALOGMATIK `Ders-hanelesmelerini ` AHMET KAYA saz ve sözgeliminden vara gele destekli köstekli DIYARBAKIR ezilme bozulma cözülme levhasi Globalligince Marketingleserek, Yuro-amerikan yapilanmali Barzani asiretciliginin meydanina muhtar eyledi.
Gel yetis kendini burdan al diye katman katman hayatin yediren doyuran mutlandiran ve yasama sevinciyle insan degerliligine vardiran tüm dünya anlamlisi karsilayanlarini yokluklara, sahteliklere, soyutluluklara, silinmis süprülmüslüklere, örenlesmelere , göcüklere, cürümüslüklere, tedirginliklere, terkedilmisliklere yakip yikarak , yakip yiktiklarinin yerine GECEKONDULASMIS KAPIP KACAN VAROS MILYARDERLIGI sürgünlerini bugdaylarin, ekmeklerin, ekinlerin, irmaklarin, daglarin, emegini alin terinden silerek ekmek edenlerin sefillik ücretine izinsiz gösteri halinde acimasizca her cesit onursuzluk ganimeti saydirmanin siyasal –sosyal-paranoyak destekli KENTSEL DÖNÜSÜMLEYEN karmakarisik yamuk yumukluk üretimsiz tüketenli carpikliklar bünyesiyle küresel MARKETING, bünyesinde barindirdigi BOP haline hizaya gelmislerin yipranan, ayrisan, bölüsen tekil tekelciligini tüm ortak paydali hayattan mahrumlar hikayesine ölüm dairesinden mahsus, hortumlayan hortlakca mimarlanip meskenler. Hertarafi her bir taraftan kapali giselenmis oldugu haliyle, sanatcilar, ahcilar, balcilar, cömceciler, baltacilar, börekciler, siyasetciler, asayisciler, güvenlikciler, saglikcilar, uncular, kuyumcular, matbaacilar, maarifciler, müzikciler, tablacilar, caycilar, kahvehaneciler, kerhaneciler, kuscular, otobüscüler, lambacilar, camcilar, avukatcilar, zabitciler, raporcular, adliyeciler, saraycilar neler daha neler topyekün soruna ait olmanin basmakalibiyla (sorulan soran yargilayan hukuk hak zemin zaman düzeyinde ) herkes, `eger mevcut durumun erk ve iktidar yogunluguna göre egilip bükülmezlerse` islerinden güclerinden makam yahut mevkilerinden olacagi korkusuyla bütün dogru-dürüsstlülügünü yamuk yumuklulugun kendini hüküm sahibi ettirten saltanat sürümünün kroniklesmis kaliciligina eklemeler yapan vasifsiz eleman olarak kayda gectigi sebebiyle kendini akilla, cesaretle, adaletle, sevgiyle, bilgiyle kavrayip kucaklayamayan insan; o kirli ve karanlik yolla gitgidelerin sout özneciligine denk düsen fiyatini daima ölümün belirledigi doymak kanmak bilmez siddet ve dehsetlerden ödeserek hesabi up ucuza gelimlere kapatir. Ve burada arti sinema veya tiyatronun insan dirligini ön pilana cikaran sahnesi yoktur, yoktur televizyonun insani icine koyan kendini seslendirip duyuran ilgili iletisimli gözü kulagi duydugu veya gördügü, yoktur burada hayatin binbir güzelligini insan ile beraber sunan yahut edinip sebeplenen edebiyatin dilliligi medyaninalgilayan hayat meydani, burada yoktur sesi soluguna yetisebilen yüreklilikten hayatin insana göründügü güzelikten insanin hayata sazini sözünü baglayip bir eden bestekar güftekar müzisyenligi, burada yoktur evini cali cicek cimenliklere topraklayarak havaya suya daga denize uzaga beriye sokagini semtini mimarlayan hayati tüm dünya canli cansizlariyla korunaklayici birlikteligin mimari, memuru, iklimi veya mevsimi..ve yalnizca modasindan delirip cildirtilan kokusmuslugun renk ve cümbüs icinde curcunalandirilip kafa ve mide bulandirilan bulasiklara gebe birakilmis sömürü kölesi tecavüzcülügünün yipratip asindirdigiyla dogup ölüveren gelisimsiz gelismesiz sembol soytarisi rüsvasi rezillikler vardir. Kiyasiya dövüstürüp sövüstüren küskünlüklerin daima ara acarak sabit duruma ilgisiz iletisimsizlikler sogultan ulasilmaz mesafeler santiyecisi soygun ve talan canavarliligi hakimdir. Herseyin , alan ve satani olarak herseyin vuran kiran gaspeden öldüren hukuksuzlugunu kendine tanri yazitlari diye dokunulmasi mümkünsüz kutsal buyruklar olarak zalimlesen bu küresellesmis zeminde, dörtduvari cikissiz katliam kurgusu sekliyle insan bicimselinde beyinsizlige; bilincsizlige, bunakliga, caresizlige, vicdansizliga, güvensizlige, terke, kovulmusluga, kindarlasmaya ve güvencesizlige haksiz hukuksuzlugun üstün ve olagan bildirimli dogmatizminden renklendirilmis vitrinler ebati edebiyat sinema müzik din vesair aklini ve vicdanini kendine yetistirememis kös, kof, kör, kötürüm, zifir, zehir küresel lambaciligi boyunca aydinlanmis yazikli kaziklanmalar i mevcutludur bu GLOBALLESMIS sorgusuz sualsiz avluda. Rehin bir durum. Haktan haciz, kendi hususundan aciz, harama bitiktik, haramiye yitik, hayduta yatalak, hirgüre dangalak diyalog mevcut bir durum. Yadsiyip garipseyecek tek bir tedbirli veya tepkili özgüvenlilik kalmamis mahrumiyetiyle hersey kendini tarif etmeyen kavramlara karsilik veren kargasa ve catisma yiginagindadir. Borcuna boyundurugu ile bagli, ölüsüne dipdirisi gibiymiscesine sarilmis, ucurum saginagiyla örtüsüp kucaklastigi süslü, püslü, yasli, yetim, yitiklerine kiskirtilip kilitli katillige darmadagin susturulmus, yildirilmis, yipratilmis ve yetkisizce yanlisa yalana yönelik etkisiz afyon bogumu dar, darp,köle, kukla, yoz, Bop ….mevcut mevcut dikta atölyesi parlatilmis karanlik bir durum.
Göz gözü görmeyen kavga gürültülülügün herseye bulasip yayildigi herkes, bütün bunlarla olusmus olan verandayi tamamlayan örenlesmenin hali harabeler parcacigidir. Hicbiryer neresi nesi veva kimi kimsesi olmayana INSANA mümkünsüz tanik ve saniktir. Durumu kontröl altinda tutan tutukluluk tutanakcisi merkezi sistem, her sokak basina dürbünledigi silahlasmalarla yerden göge örgütleyip donattigi INSAN köleleyip pazarlama piyasasina bekcilik edecek yeni bilgisayarlar robotculugu denemektedir durmadan bu avlayan tavlayan avluda. Bu yüzden de Türkiye yerelinde uluslararasi sömürgecilerin ve yerli isbirlikcilerinin onikieylülledigi her cesit zorbalik hükümdarliligini, muhalefeti iktidariyla küresel sömürü amentüsünden kutsanan kurulumuyla daima halefselef BOP tutanakli ANAYASA KOMISYONCULUGU türü idaresiz ittifaklasmayi kalemsörleyip, oldu olacak bütün toplumsal reflekslere hassasiyetlilik ve haysiyetlilik göstermemesi icin, özenle etütlenip özellestirilmis Kürt ayrismasini ve Küresel Türban Dinciligini kaliplanip tahriplendi GLOBAL mayin. Dikenli sancili baharlastirip buharlastirdigi renklicümbüscüklü bahcesindeyse herkesi heralanda matraklanarak ruhunu bedeniyle bezendigi herseye kuklalar edindi ve yaristirdigi. Orda olsaydi buradan gecerdi yolu denilerek söhretlendirilip söhretlendirildigi bu dükkanin beni ben yapan patronu zalimin tekidir diyemeyen gugukculugu kafeslendirilmis salonunda AHMET KAYA; aydin, barissever, ilerici, demokrat , özgürlükcülük vesaireler adina vasitalandirilip salon kanaryaciligi ettirildigi gibi enlemesi boylamasina catlak, carpik, cesit cesit bir avlu.
Cünkü gezip tozup gezdirdigi hayat süzülümlerinden egrinin ve dogrunun dengesini demlendirerek yasami kendinde ve kendini yasamda dikllendiren olmadikca yeterli düzeyli yetkinligini asla cogulcul dünya rengahenkliligine özeyip bezeyemez insan ve her yalnizlastiran bosluklarda yikilip devrilmeye hazir buldugu iletisimsizligini, en derinden daldiran cikissiz cukurlasmalar ucurumuna baglayan bagimliliklarin mahsurluguna haciz edinir. Cünkü ne ile nasil doydugunu algilayip doydugunda haz ve huzur duydugunu algilamak, yasadigi dünyadan yasadiklarindan hayatin güzelligini kavramlastirip karsilayan INSAN yeterliligiyle ölcülür, Insan yeterliligi ise karsilikli iliski ve iletisimi insandan hic bozulmamis ve bozguna usramamis tahripsiz, tedirinsiz cömertli ve cesaretli kalbe bilinci yeterlilik gösteren , akil, fikir, düsünce ve beyin gücüyle iradelenip idrak olur. Buradan eksilen insan ise hem kalbine yetersizlik gösterir hem de hafiza kaiplisi neyi ne kadar niye tükettiginin farkinda olmayan hafizalar kaybindadir. Yani bitkisel kayitsizliga algisiz sörumsuz ilgisiz ve duyarsizlar zengini, kendi icinde gömülü ölü kapatmasidir.


Seyfi Karaca……………..Kasim / 13
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı : Seyfi Karaca