Şiir Tutkusu

Menü

Yana Yıkıla Müsterı Kılıklıya Kesik Fatura

Serin ormanlara giden bayirdaki gazelhanliklar üstüne sapsari sonbaharlar esip dökülüyordu.Kimi yerde kisrak kostak at kisnemelerinden hizini alamamis toynaklara, kimi yerde yorgunlugunu ancak canini yetistirmis insan telaselerine hatir birakip külhan küheylan savusan izler dokunduruyordu sesi issizlara kuytulara yayilip titreyen ciglik. Vade, bir vadide, bir yaylada, bir siradaglar silsilesinde, bir yukari, birasagi uzaktaki ufkun dip cizgilerinden yol yakinindaki caddelere cöreklenen kentlere topragin göge boyalanan kinalayan cizgide, güzden güzden calarssate…
Rüzgarin tam en derinden vurgun yeriydi. Korulugun uzak yakasinda alplere dogru bakan taraflarda cifcilerin bazisi kislik odun yigintisi yapip hizar tomrukluyordu , bazisi elma sarabina agaclarin döküntülerini topluyordu, bazilari ahir sigir ot cöp tezek…bazilari traktör topuklayip öteki telaslarinin arkasindan yetismeye calisiyordu. Telörgülü ahududu tarlasiyla lahanaliklara varan ormanin cikis yerinde pat diye yüksek agaclarin hemen arkasinda iki kadina rastladim. Ki bazilari, varip gidip tutmus kendilerini gezdirtiyorlardi, ayaklarinin altinda güz hikayelerine piyeslik eden gazellerden gicir gicir gicirti….Salyangozun anneligine siirdeydi tam bu vakit bendeki heyheyli. Birden bire sessizligin orta yeri yeline kafasini gönlünü savip savurmus olan sey kadin olunca böyle birden, durdum, sanki eylen dedim rüzgara az bir eylen hele…Ne bileyim bana göre kadin dedinmiydi hersey olagan güzellikte, cercevesiz ve sinirsiz bir hal. Vaka degil havadisime dokunup kendinden incecikten napnazikce habereden hal. ` Siz olmasaniz var ya…! dedim…dedigimin ötesini anlamis gibi homur homur bir yüz takindi ikisinden daha dudaklari bal kalcasi zorlu olan bir digeri. ` Yani siz var ya olmasaniz ` dedim ` kendini hayata cektiren bütün resimler renksiz veya kullanilmis bir duvar gibidir . Eksiktir. Ören veya ona benzer islevsiz bir sokakta kapisina kimsenin ugramadigi kalabalik mi kalabalik sehir viranesi . ` Siz , yani kadinlar sizsiz…diyip devam ediyordum ki…Bosuna yorulma dediler, biz escinseliz. Ayrica erkek noluyor erkek…Cöp mü, bu dünyada erkek ise yaramayandan cöp mü ? dediler. Degil elbette dedim. Fakat erkegi de doguran olarak kadin bosuna toprak ana diye yeryüzüne esdeger sayilmamis dedim. Kadin bunu yani erkegi doguran kadin tek basina mi becerir..? dediler. Tabi ki de erkekle dedim. Ama erkekten fazlasi vardir sadece dogurmakla kalmaz, ayni zamanda doyurganligi da vardir dedim. Erkek de yapabilir deyince, neleriyle diyip dirilmis de uyumasi gelmeyen gögüslerini göstererek neleriyle diye ikiledim..
Is uzadi gitti böyle anlayacaginiz. Bana, günümüzün gelismis bilimsel endüstrisinden öve öve sözederek kadinin artik döl hamali olmasina luzum kalmadigini, kadina yüklenen ANACLIGIN erkek tarafindan bicilmis rollerle ktapulanip kadostralandirildigini, bugünün tanriya sükür ki mamadan süte herseyin fabrikasyonu oldugunu ve bu yüzden kadinin emziren ve ille ciflesme sonucu erkegin zevk cariyesi olmaya gerek kalmaksizin herkesin istedigi erkekten cani ne sekil cocuk istiyorsa onu ismarlayip tüpleyebilecegini,nevresim, yatak, bulasik, kurrabiye, cörek börek gibi hamaratlik kodlanan kölemen sorumluluguna ve günümüze kadar bize empoze edildiginden kurtulup ANNE diye bir plakayi yasamin devamini saglayan hayata kendini sujektif obje vasfiyla yamanip, neredeyse tecavüz anlamina gelen hic istemedigi ömrünü bagli ve boyunduruk altinda tutmasina hic mi hic luzum gerekmedigini ve hatta kadin kadina yahut erkek erkege iliskilerde daha kafadar anlasilirlik, seffaflik , nezaket, saygi ve tamamlayicilik oldugunu yagdi yosusturdu rüzgara dur hele dedigim yerdeki ormana gazele. Bu ara ikiliden biri, bizi epey bir uzaklastigi citlerin ordan bu tarafa hala homur homur suratiyla esen yelden daha aci bir ifadenin dil ucundan hadi artik kes zirvayi da gel bana yetis komutundan volümü yüksek sesler bagirrtiriyordu. Son söz olarak bak dedi, günümüz dünden cok daha kolay ve özgür. Günümüze bin sükür ki biz bile artik arkadasimla escinselligimizi aciktan aciga ÖZGÜRCE yasayip aciga vurma hakkina sahibiz…………Dedi ve arkadasinin bagirdigi buyruguna ÖZGÜRCE dahil olup ikindilere karisti gitti iki kadin kadina.
Tüm canlilar gibi, yani solucanin, karincanin, salyangozun, su lalelerinin, erigin, seftalinin, sincabin, kusun, kurdun, leylegin, filamingonun, ördegin ki gibi, nsanin da dogal ihtiyaci olan kendi irsiyetiyle yasamak ona özgün en degerli ve güzelidir. Hicbirzaman tümden yokedip silmemesi gereken duyum, duygu, algi, bellek, disavurum, heves, haz ve duyarliliklariyla hemhal oldukca kendi özgün kisiligini kazanip kesfetme sansina sahipken, negatif veya pozitif bütün duyum ve duygularini yalnizlastiran teklige kiyimdan gecirirse insan, hemen oracikta insanligi soykirimlamistir. Dogal olarak, kisiyi özgürlestirecek olan neyi hangi miktarda hangi akil, deneme, birikim, tecrübe, algilama, tahlil, sinama, tartma, yorgu, yordam, iliski, ölcme, inceleme, irdeleme, sorgulama, fikretme, kiyaslama gibi edinimlerini kullanip gelistirdigi nispetinde nereye ve nasil aidiyetligin kisiligini ve kimligini kazanir. Fakat bu duyum ve duygulardan,( yani kiskanclik; vesvese, hirs, özlem, ilgi, acima, uzaklasma, sokulganlik, baglilik, sevinc, fedakarlik…türü) begenmedigimizi hepten hayattan silmeye veya begendigimizi tümüyle hayata yapistirip bunaltmaya kalkarsak, soyut, sahte, eksik, aksak, sapak, görünüste varolup essasta aslina uyar hicbirsey ifade etmeyen celiskili, ikircikli, dengesiz, emaneten insanliga soyutlanmis korkunc ariza yüklü sapkinliklari derer devsiririz. Sonunda yalnizca kiralandigi düzenek üzeri calisan ayarsizligin dünya hallerinden ve dogal yasamdan tümüyle tersine, ysamama mücadelesini dogusuyla beraber elden aldirmis, nere gittigi belirsiz hafiza kaybinin ararken tümden herseyini yitirdigi camekanliliga elbise tertibi boy ve desenleserek bundan ihtiyac gideren sömürücü yagmaci kurgulara essiz piyonlugun en üstünü olma kimyasindan poz takinip celmeli kancali sivrilikler keskinlesir. Gide gide en hayati konusma dilini dahi unutkanliga verip, herseyin degerli kilan karsiligini kir, kan, kussuntu, kuruntu tekligiyle evrile cevrile devsirilir. Bu yoksulluktan dogma kisir kurakliga durmadan ev onarip devasa bina kotarir. Isterse tüm insanligin kökü kurusun, yeter ki onun takimi veya gurubu veya rengi veya cinsi veya tarafi veya hisim akrabasi yani yöresi yandasi kazansin bagnazligini kücük özgürlükler olarak harcana harcana tükenir. Emnrolunmus sifrelere cagrildikca dimdirek dikilen ve dogalligindan sapittigindan beri bir daha kendi özgünlügünde hayata saglikli dirilisler uyandiran sorumluluklar sahipliligini hic mi hic rastlamayan dogal yasam bezgini asosyallesmek, üstüne fiske dokunmamis pürüzsüz soyutlasma denemelerini en geliskin profosyonel ilim bilim takipciligi sayan tükenise sonlandirip insanlik nüfusundan kaydini silmektedir. Hayati cogul degerlilige anlamlandiran ve devamliligina islerlik kazandiran iyisi kötüsüyle veya sogugu sicagiyla veya gecesi gündüzü veyahut da kadini erkegiyle kasrsiliklilik dengesi saglayan farkliligin birbirine ihtiyac duydugu biraraya gelmelerden bütünlügüne eristigini hice sayarak, yalnizca gübnessiz yagmur, yalnizca gündüzsüz karanlik, yalnizca gülmesiz aglamak veya aglamasiz gülmek, günümüzü insaniyla brlikte yapip kendi keyfine Pazar kölesi kilan tanriciligin arzusuna uygun olarak kafada kalpte yüzde kaliciligi kaliplasmis dupdurgun ve labaratuarda yontulduguyla ölene kadar ayni donuklukta el yüz veya surat takinmasi buyruklanan kodlarin yerlesik düzende sifrelendigi insani hayata gecirmesinden ileri gelir. Düsündügü, fikrettigi, elestirdigi, itiraz ettigi, katilimciligini sundugu anda en öldürücü takibe alinip etiketlenen bu etkisizlestirme, herbir seceneksizligin bas tahtina oturtularak, dipten bucaktan cöplesmis soyutlulugu kendine ulasmakla yükümlü meziyetler sayarak, bütün ihtiyat reflekslerini, bildirimini, tepkisini, begenisini veya reddetmesini, ilgisini, itirazini saglayan duyarliliklarindan yenik sayilan, dibine düstügü etkisizlestirme caresizligini sonuna kadar kullanmakla kosullandirildigi korunakli zindanda, devami kendi kendisiyle dövüsmek zorunda oldug kaidesi bellegine bilincine inancina itaatkarliligina tika basa yerlestirilip fermuarlandigi icindir ki, herbir sahipsizlige koydugu kendisini uzak bir cirkinlik modeli gibiye olabildigince yanina ugrayip dokunmalara uzak tövbeliligi her yanina duvar duvar örtüp örülür. Bunun yaninda hic olmamasi gereken yabancililigi kendi hayati gibiye özenir, bezenir cer cöpllülükten yapilanip istiflenir. Zar zor kanaatlilige kitlik nafakasindan insanligina yalayip yutup besledigi har, hur, abuk, sabuk,vurum, azgin, kizgin, sapik, volüm, polüm, palavra, pacavra paldir küldürlüklerini kendini yapip kücük avuntular karsiligi Pazar kulu kuklasina kiralayanlarin doyumsuz ihtiyacini giderir. Karakterdir, egitildigi üzere huy ve secere edinir.
Eger aldigi egitimde hayati bütün dünya canlilariyla ortakca ve hakca paylasmak tertibinde anababaliligin sorumlulugundan elalma akil fikir vicdan güzellikleri varsa, tadi tuzundan bozulan hayat sürekliligini mutlakabir yerden sonra sindirmeyip karsi duran onurlu tavri sergileyecektir. Iyiden kötüden, yani yasami adlandiranlarin birini digerinden tümyle kökten kurutarak arindirilmasi halinde dogalligin özüne ihanetle hayati devamlilastiran verimliligini kiyasiya sonu tükenen cöllesmelere denge bozarak yalnizca ve her olur olmaza bütün baska duyum ve duygularini yitirmis siritip sorudan labaratuar mankenlesmesi modellenir. Böylesi halde zalimin, zülmetin, haydutun, haramin, haraminin, tefecinin, ve cümlecihan sömürücünün ruhen ve bedenen kendi talan kölesine öldürüp öldürüp iligine kuraklastirip bitirdigi cilekesligi, ne onursuz kabüllerden sayacaktir. Ne de buna yönelik hakka hukuka yahut adalete yönelen duyarliliklari sorgulayip sorumlulasacaktir. Buradaki kabul, yenik, tedirgin, korkak,aldatilis, angutlastirilmis kendi kendine yasak kilinmis bedeninde ve ruhunda iliskisizligi tiksintileyen soygun ve sömürü düzenekli carkin ezen - bozan bozgunundan haydutluk, haramilik, hainlik ve bircoklarini büyüdükce büyümüs kalabaliklar olarak birbirine bunaltip düzene uygun soyutlulukta soygun mal yahut makina parcasi olarak özenip bastanaya bezenecek, insan hücrelerine tikir tikir sefillik isleyen bulaskinlastirmayi kendini yapip yönetenin her ihtiyacini karsilayan düzeyde sadakatlilik gösterip konforluluk saymakta.
Üstten basa, yanibasindan uzak öteye, dügüm dügüm bogan ve bogazlasan hirsla insandan irtibatini masur yiginaklayan yerinden oynamasiz felaket gösterisli kaltakkiran yahut züppe zügürtleyen en azgin cins yamali yirtikli fotomodellesmeleri soyunup, sipsivri silme sürgünlügün kanunsuz kitabe saheseliligini zerre zer sifirlasan külüstürlerin hesabinca yasamsiz yordamsiz hesaba kesilirken, dik bir carmihtir, cesni cesit gerginligin lütfedip mahf üstüne mamafih yalvar yakara aczen harabettigi insanlik devremülklülügü. Aha derken, daha diyerekten topyekün sosyal dengelerini egitimsiz, fikirsiz, acimasiz, ehliyetsiz, bereketsiz, kupkurak, kiskivrak, basmakalip, katrankarasi karanlik, bembeyaz beti benzi ölük, yedigi ictigi gezdigi giydigi sömürge soytarisi genetigi insanbozgunu azgin kul ve kukla; bir o kadar kültürsüz, binbir fazlasiyla haksiz, hukuksuz, dogmatik, vesvesik, aksak, süpheci, güvensiz, inancsiz ve daha saymakla bitmez ayracli ayrismali detaylardan azdirip bezdirip bölen bölüstüren parcalanmisliklarda birlestirip bütünleyen yagmaya, aslinda hickimseye hicbirsey vermeyen sömürü ve talan kafa bulandirmaciliginin gerginliklerini neden nicinlerden sorgulayip hayatina önemle davranacak olan hatirlamalarin beynini bilincini tümüyle islemez hale getirdi. Bu sebeple de timar-hanesinde son sürat gözüdönmüslerle insanligi yasam defterinden silmeyi kanunsuz kitabinda ilahiyatlayan tam torpidolu cehennemlik yiv, türlü türlü ser ve seytanligini asagilayip alcaklik asiladigi kul davranis bozugu aliskanliklara insan sensin diyip modaliktan meziyetsizlikten mozayikleyerek, donduruldugu hizaya gelislerinden bataryasina küresel sömürge ve yerel isbirliklerinin akintisina kapilan ceryanlar verilmedigi sürece ölüsünü sessizlestigi ucuk ucurum dudaginda düt dahi diyemeyen, alabildigine düpdüzgün terbiyelli devrilmelere kiskirtilip aleadeden kurak kumbara dangirdatip, malini mülkünü, canini, kültürünü, inancini, bagini, sorumluluklarini, hevesini, hayalini, evini, vicdanini, fikrini, aklini, haysiyetini, kivancini, birikimlerini, yeteneklerini tepeden tirnaga tümüyle dogasini dünyasini ve insanligini yagmaci talanci saltanatliligin heybetli güc kudret ve gazabina tiklim tikis teslim edip adilesmektedir. Buna karsilik da, seviyesi hortlaga düsük kuruntu detaylariyla canavar canavara, yani etnik köken ayrismalarina özgürlük getiren küresel sömürü köleligine, galatafener besiktas devletsizlik sampiyonasina, sol sembolikli basmakalip esitlik haklilik baris süs sus süsencesine, ülkesi küresel yandan carklisina mahserlestirilmis memleketin yolunu dagini bagini sapitip sasiran miliyetcilik mehtaranciligina, dini imani para kulu olmus acgözlülüge kafasini kalbini örtüp kapaklanan tapincakli DIYALOG karmasasi türbün türbanciligina hic itirazsiz, onursuz ve duyarsizca kurup kurgulayan ACIZLIK senedini ödesip, kendini öldüm öldüm hice saydiranliligin emredenligine sapitip azmakta.
Öyle ya….! Artik zaten yok olan anne topragini yitirdikce soysuz sopsuza kalan rahmetsiz bereketsiz cenaze, günde binkere dogup, tekrar tekrar bin kere simsiyah celenkliligi öldügü hicbiryere ait olmayan herkesliligin sokak düskünlügünden kiyamete mahsurlu halsiz yolsuz havadissizligiyle, upuzun bir örendir yagma vasitasina dönen desik delik ucuk ve oyuk kevgirliligi.Yasamin getirisi yönünde hassasiyetler göstererek, gününü, gelecegini, kültürünü, sosyal iliskilerini, ekonomik güvencesini, dilini, inancini, sosyolojik gelisimini, cevre bilincini, egitimini, yöresini, yurdunu, tarihini, yasami hayatta tutup devamliligini saglayan saglikli baglarini, siyasi ve felsefi kazanimlarini mezarlasmis iskelete bitmis tükenmislik harfiyatinca harcanmadan evvel, kendi yasamsal kaynagini kendi saglayan tabiata ait oldugunu unutmaksizin katilimciligini sunarak günün getirisine göre yorup yordamlanmayi ihtiyatindan cikardigindan beri, insan hayatinda ne dirlik vardir ne düzen ne huzur…
Buna paralel baglantili iki ikindi kadin, akti gitti sonbahar bayirindan asagi. Vaki aci degirmiler dilleyen güzhazandi.



Karaca…………..Kasim / 13
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı : Seyfi Karaca