Şiir Tutkusu

Menü

Sekiz Mart Gece Galası ve Siir Sanat

Yasamda inanirligini güvenirligini gercekligini ve gecerliligini hükme baglayan kararliligin ardinda onu mutlaka tasiyip destekleyip dengeleyen ve tedavüle koyan Hak - Yükümlülük ilkeselligi vardir. Orasi birbiriyle iliskilenmis akil fikir mantik bilgi beceri liyakat sorumluluk fedakarlik dayanisma cevrelenme gözlem üretim deneyim egitim gelisim paylasim özgürlük vicdan onur özveri ve ögüven gibi insani ve hayati yapilandiran vazgecilmez degerler topluluguyla kaynagini saglayip güvencesini teminat altina alir.
Yasarken karsilasilan tikanikliklari sorun olmaktan cikarmak icin engel koyan bilinmezligi SORGULAMA veya MERAK kusatilmisligiyla uyanmis olan ilgisini doyurucu anlam kavrayisina cözümleyerek, bütün yadirgi yabanci yoksunluk ve yenilmislik duygusunun üstesinden gelme kazanim ve bildirimlerinin en ihtiyac duyulan dayanak ve siginak yeridir bütün bu kisiyi kendisiyle hicbir sosukluk sahtekarlik yahut samimiyetsizlik ara mesafesi birakmaksizin kendine karakterlestiren; ve toplumuyla ayniyet özdesmis aidiyetini saglayan degerler bütünü. Yani…ROL MODELDiR isin asli esasi ve özü..!
ROL MODEL : ` hadi hic olmadik bir icat is yapalim da canli cansiz bütün kainat ayni maddenin kuyrugu kulagi kirpigi kalcasi gravati sütüyeni kasnagi pervanesi tüyü tozagi cilvesi cazibesi römorku bataryasi damperi cingildagi yüzü baldiri camekani dili pencesi dudagi kabugu zehiri cingiragi hem dairesi hem de yuvasi olsun. Ayni anda bir iken hersey ve ayni zamanda gülsün eglensin oynasin mertlesin ucsun aglasin ölsün dirilsin büzülsün irilessin kivransin tortop olsun `…kafadan kontakligiyla ipe sapa gelmez anlam denge akil yahut kavram bozuklugu sekil, sunum, tarz, istek , tasari, sunum, arzu, ihtiras, hirs, hülya, hayal, heves ve havailigi harciyla yogrulup kotarilacak olan birsey degildir ROL MODEL. Böylesi bütün halihazir bilinenleri sonsuz BILINMEZE; veya sonsuz sinirsiz tanimsiz ve tarifsiz bilinmezleri tekil bilinenin HERHANGISINE yapistirip yamayarak yüklemeye kalkismak, catirtisi huzursuzlugu ve cöküsü hic bitmeyecek olan yapisal bozuklugun timsah kuyruklu sincap tirmanisli ayi penceli akrep gerilimli bayan ökceli erkek biyikli tay kisneyisli zürafa boyunlu tosun boynuzlu ari kanatli sirtlan surerli keci inatli maymun istahli artiz dudakli göbek dansli villa tantanali raks model jip pikap jet tipinde füzesi bir türlü yerinde duramayan mutsuzluklara fünyelenmis yaratiga muhtac ve mecbur kalirdi insanligini rezil kepaze ederek kiyamet kamcilayip cehennem cinneti kovalasan azgin-sapkinlik sergi sunumu.
Gördügünden TABIAT edinir ve karakter calisir isler insan.ROL MODEL eger…tanrisini ve tapinagini iceriginde hicbir PAYLASIM ve SORUMLULUK tutarliligi olmayan cöllesmelerle bitmis tükenmislikleri kutsayarak ucsuz bucaksiz yalnizlasmayi besleyen yozlasmisliklarla kendini yenilemeyen carpikliklara mahal ve meydan veren üretimsizligin ahlaksizligin hukuksuzlugun sahtekarligin cöküsün cürümenin yagmanin vicdansizligin sevgisizligin doyumsuzlugun caresizligin tikanikligin tutsakligin anlamsizligin degersizligin yikimin ve teslimiyetin TERBIYE ETTiGi kundaklamalardan vucut bularak tarifsiz hicligin rahminden dogan herseyi her yere salgilayip yayan SON BULUSLARIN borazanini calip DÜDÜGÜNÜ ÖTTÜREN hinca hinc kalabaliklar güdüp kovalasiyorsa, olusmus olan fenasi feci acayiplik bir bedende olur olmaz bütün bünyeleri giyinmis –yamanmis bir tuhaf bulanik karisik yaratiga dönüsmüstür.Dizi, oyun, hile, dekor, kostüm, hipnoz, seceneksizlik, zorunlu itaat, mutlak takip, mecburi uyusum …gibi sanattan siyasetten sinemadan ve hayati kurcalayip kusatan heryerden istedigi sekilde aklini fikrini vicdanini bilgisini iradesini algisini ilgisini bilincini nabzini cesaretini kisiligini karakterini duygusunu düsüncesini özgün hassasiyetten devre disi birakan tecavüz ve isgallerle ruhuna sarkip vududunu sürekli tüketim acligina delik desik edecek SIZMALARI geceli- gündüzlü araliksiz mesaileyerek asilayip aktaran onursuz itibarsizligin tasarim ve tasaron külüstürüdür rolünü ve modelini bu dönüsümden kendine KAYNAK yapan insanlik hurdaligi.
Oysa ROL MODEL hic vazgecmeksizin, asla hic bir sartta bikip usanmaksizin , cokluga yokluga miktara nufusa nerde neyin sahibi olup olmadigina bakmaksizin, yasayarak tane tane kazanilmis olan sevgi ilgi bilgi beceri akil mantik vicdan paylasim hosgörü sorumluluk emek üretim danisma söz kültür sohbet sanat dayanisma yurtlanma hukuk fedakarlik kök sacak bellek sicil soy sayginlik güven özgüven itibar iletisim zenginligiyle yasamin cok yönlülügünü kendi varligina özdesmis direnc, sevinc, kivanc, huzur, yakinlik, sicaklik, dayanak, samimiyet ve devamliliklara TOPRAGINI dayanmis; ve TEMELiNi yaslanmis özden esastan yasam varligini bulur ve bulusur. Yalnizca insana has ve özgü olmayan fakat devamini kendi EDINIMLERiYLE getirmekle sorumlu ve hak sahibi bunca hayatin yasamsal kaynagi, asal ihtiyaci, temel dayanagi, kök ve soyu ….foklarda, tilkilerde, kekliklerde, kuzulaklarda, ekinlerde, balinalarda, yagmurda, isirgan otunda, karadutta, ceylanlarda, karincalarda yine ayni GÖRDÜGÜNDEN HAYATIN bilgeligini saglama zorunluluguna mecbur ve muhtactir.
Duvar resimlerinden iliskilenmeye calistigi dünyayi anlamlandirip KAVRAMA kayit ve pusulalari dert ve davasini izleyip takip ederken, bugünün dünyasinda hicbir seyini kendine özgün yasayamayacak derecede izlenen gözetim alti TUTSAKLIGIN yapay-yapmacikligina sogulup soyutlasirken insan; artik ne kaydedecek akli, ne biriktirecek sevgisi, ne ortaklasacak vicdani, ne yakinlasacak cevresi, ne yol alacak ilgisi, ne bildirecek hikayesi, ne kesfedilecek düsüncesi, nebilgilenecek zekasi, ne özgürlesecek özgünlügü, ne ilgilenecek meraki,ne degerli kilacak emaneti, ne onursayacak saygisi, ne iliskilenecek insanligi, ne paylasacak güvenci, mutlanacak kültürü, ne siginip yurtlanacak toplumu vardir. Etrafina koydugu sembollerle kendine güvenli yol kayitlari ve yasam kilavuzlugu ettigi ilk Magara Resimleri günlerine sonsuz ve kesintisiz MENFAAT veya CIKAR SAGLAMA kolayciligi harciyla kültürü dili yaziyi sanati sözü ÖRNEK MODEL OLARAK fonlayip sürpiyasa edilenler araciligiyla yozlazmislik, kötümserlik, bitmislik, tükenmislik, caresizlik, yenilmislik, yanilmislik, huzursuzluk ve mutsuzluk yayip salgilayan tüketim esaretinde yeniden dönerek insan; bugününü bunalimlar gerilimler kavgalar siddetler kinler nefretler ayrismalar yilginliklar yorgunluklar bagnazliklar korkular karanliklar üzerinden kendini özüne degerli kilan akil fikir sohbet sorgulama ilgi merak…hicbirini kullanamamanin SEMBOLLERLE yahut SIMGELERLE paketlenmis plakalanmis külüstür varligini coraklasip cöplüklestirildi.
Halbuki öne konulan duvarlar ve sonu gelmeyecek gibi görünen uzakliklar ve dibi bucagi bilinmeyen karanliklara ragmen insan son lokmasina ve en son nefesinde bile kendisiyle birlikte tasidigi hayatin deger ve sorumluluklarini kendinden sonraya aktarip MÜJDELEMEKLE ROL MODELDi. Yasamin bütün sonsuzlugu icine alan kivrimlarini gizliliklerini tanimsizliklarini belirsizliklerini kaygilarini endiselerini korkularini kimsesizliklerini yalnizliklarini yabancililiklarini kederlerini acilarini sorunlarini acmazlarini sirlarini ve bilinmezlerini bilip buldukca TOPLUMSAL bilinc ve PAYLASIMA gördügünden tasiyip ileten ÖRNEK OLUSLARLA hayatin sanatini sözünü ilgisini birikimini deneyimini hünerini cesaretini kazancini ve güvencesini DUVARLARDAN bile sionra yol olacagina, en karanlik karmakarisikliklardan sonra bile günlük güneslik olacagina, en cekilmez acilardan ve katlanilmaz belalardan sonra bile yasanilir sevgi saygi onur kiymet bilenler yasam birlikteligi olacagina bikmadan tükenmeden yilmadan yorulmadan fakat iblise soyguncuya sömürücüye cehennem cellatlarina vebütün sömürerek yolunu gecimini bulan yeryüzü sülüklerine koyacagi tavri dolaysiz ve imasiz, sergileyecegi durusu aninda gününde etkinlikle yerli yerinde, söyleyecegi sözü sembolsüz dolaysiz zaman asimsiz isaretsiz simgesiz anlasip konusan ÖZ TÜRKCE`yle dünya bidirip, insan müjdeleyen mecburiyete hak ve yükümlülügü var idi.
Buradan cok daha uzatmaksizin `Sekiz Mart` plakali KADINLAR GÜNÜ trampet tavern ve GECE ALEM zurnak-düdüklülgüne vararak bir kac satir cümle siralayacak olursam, ROL MODEL kavramini sürekli bir TÜKENISIN harcayip tüketerek, delirgin delik -desikligi sermayesi edinmis olanlara dünya hayatini YALNIZLASTIRILDIGI bireysellikte sonlandirilmis kuru gürültü patlamasindan baska bir olusum degildi zaten…oraya birikmis cogaltilmis dünyanin her yerinden kopup gelenlerin tanimsiz aidiyetsiz soguk geciskenliklerini her türlü kendi özgünlügüyle hikayesi olmama kimliksizliginde eritip kizistrarak her mutsuzluktan büyük paramparcaliliklar depolanmis, baktigi afyonlara diilere yozlasmalara kirliliklere kacaklara carpikliklara benzeserek amansiz bir ENKAZI mayalanip modellenen tasarim maddesi ve FONLANMIS HORMONLARIN bekletildigi yerden sokaga salinmis kimyasal bozgunuydu.
Onalti yildir yapilandigi yikim ve yagmalarin her karisimli denegini harfiyyen yerine getirmeyi övünc ve kutlanma tasaronculugunun, en az Istanbul kadar `tasi topragi altindir` isgal ve saldirilarina ugrak yeri dolusup tasanlarini bundan böyle hicbir kayitta ve kaidede tasiyamayan korkunc bir cöküntüyü artik hic kimsenin kolay kolay toparlayip tamir edemeyecegine BEYOGLULASMIS tikaniklik akintisi ve isimsiz cisimsiz boslandigi bozukluklara püskürüp yapisip sivanan, sekiz mart gece alemci ve basibozuk INSAN SELiYDi.
Onlarin derdi TÜRKIYE özeline ÖZGÜN sorun kaygi dert yahut cikmaz-acmazlara aitliligi ve samimiyeti olan yörünge, iz, yol,toplum yahut insan tanimliligi degildi. Benzerlerinden hic farki olmayan ve icinde sayisiz YIKIM unsurlari olan, kodlandigi fiseklenmelere mahsus LOW PARADE gibiligin hic tereddütsüz her pisligini ilk bakista ele veren, Yuro-Amerika agirlikli mayin malzemelerle karkteri ni kostümünü görevlendirilmisligini yapilmis yükletilmis olan; ve bütün dünya haram talan tecavüz isgal sülüklerinin ortak kullanim ürün icadi Havayilikler tortopuydu. Bambaska bir gezegenden isinlanarak dünyanin her tarafindan tasinmis süprülmüs sorgusuz ihtiyatsiz kontrolsüz bilinmez belirsizlikleri toplayip basina bela eden, ISTANBUL-BEYOGLU muglak manzarasiydi.
Eger…tanimlayip tariff edilen netlike berraklik duruluk dürüstlükte degildiyse ilerisi ve ötesi olmayan kapaliligin sürekli ve sonsuz araliginda saplanip kalir hersey. Isiga topraga ÖRNEK MODELLENECEGi insane kutlu sevinci ve iletip bildirecegi hasretli Müjdesi yoksa esikten öte gidemeyeceginin yarinsiz cöl corak bu taraflarinda kalir ve ölüme terkeder kendini insan. `iki iyiliginden birini ver ` aciya yalvar yakar sabitlenmeleri sürekli bir yasam halini alir. Karamsarlik hicbir özgün iradesi olmayan endiselerin korkularin ve kaygilarin sucluluk ve caresizlik besleyip büyüten nesil cogalislarinin has hammaddesini olusturup, oraya avanakladigi herseyini TÜKETiM SOYTARILASMASINDAN modellenen insansa sürekli huzursuzlugun hükümdar oldugu idarelere mahkum ve muhtac olur. Beyoglu Istanbul Gece Kadinlar trampasi ve düdük galasi, hicbir yerin herseyi yönettigi carpikliklarin toplam yekunuydu. Nice tam gün vardiyelerinin yetisemedigini saniyede katedmeye calisan calinmis isliklarla aslinda hicbirseyin hicbir sekilde umunda ilgisinde olmamaya avanslanmis kilitsiz anahtar araligiydi. Istanbul icinde binlerce ve sayisiz istanbulun hickimsenin tasidigi niyetin digeriyle ayni olmadigi fakat MUTLAK GÜRÜLTÜLERLE yikabileceginden de cok enkaz koparmaya dönük depolanmis vadelenmis hayata son verme iddali nizah koparimlarinin FEMINÜK yarim yamalikliligiydi. Densiz dipsiz olabildigince yabanci asilanmislik maddesi iceren, etrafina nasil rast gelirse burasi neresi veya kim zerre kadar umrumda olmaksizin sivanip yapisan IRINTILERIN iltihap mikrobuala kendini salmis salginlasmis olan, heryeri dolup tasma yalasik bulasikliligiydi sekiz mart beyoglu gece galasi. Diger zamanlara ölü hayatlarin kacak yapili KENT esaret katmanlasmasina kolayca uyusarak bagisiklik kazandigi tepkisizliginin okkali öznesi olup giden sekiz mart gece gala ve galericileri, super marka PETROkIMYA kacik-ucuklugundan bile hizli davranan süratlilikle giydirildigi esareti sahsi breyselde FEMÜNÜKLESEREK hayatin diger öznel yarisinin kökünü kurutmayi kutsanirken, ne toplumsal sanat vardir, ne kültür, ne zariflik, ne incelik, ne duyum, ne ilgi, ne duygu, ne ortakca paylasim, ne dil, ne güzellige dair hak iddasi, ne varolan insan degerlilligini yarina tasiyip müjdeleme gibi sorumluluk veya yükümlülügü, ne kanunsuz hukuksuzluktan yakinip rahatsizlik duyan derdi davasi .

Cünkü tüm güzel sanatlari besleyip topraklayan ANACLIGIN derin düsünüp sinirsiz sorgulayan ve sorumluluk üstlenen YÜREKLILIGIN EDEBIYAT öznesidir Siir. Siir saygi sevgi adalet onur ilgi vicdan ahlak bilgi hukuk bellek deneyim duyum arastirma özgürlük samimiyet özgüven üretim irdeleme itibar birikim egitim gözlem gelisimlige dair hicbir etki kulp ilinti kokusmusluk cürüme calinti carpiklik güvensizlik güdümlülük saplanti bagimlilik körlük tikaniklik kiskac siparisinde özü sözü asli hikayesi ve gercekligi olmayana kendini daraltip büzüp kisitlamaksizin, asla yenilgiyi köksüzlügü yilginligi kacagi teslimiyeti TÜKENMiSLiGi kendine ROL MODEL edinip bel baglamayan yürekliligin duygu yuvasi ve müjde kagnagidir. Buna haysiyet ve hassasiyetle titizlik gösteren yasama sanatindan bir damla dahi insana topraklanirsa bütün bir kisiligini kucaklayip saran varliga beden olur, oradan sinirsiz bucaksiz özgürlügü sevgiyi saygiyi adaleti vicdani breysel degerliligi ve toplumsal yasam ortakligini özümseyen zenginligin varlik sahibine öznesir. Aksi takdirde olur olmaz tüm istekleriyle, kendi varoldugu yasam gercekligi arasindaki akil fikir mantik vicdan ahlak sorumluluk dengesini bir türlü kuramayan sarfiyata harcanmis israf artikliliginin kendi icinde cakilmis kalmis esiklerarasi BEYOGLU Sekiz Mart kuru düdük kalabaligininki gibi hicbir yere gidememeyi markalasmis –fonlanmis, soludugu hayattan ve yasadigi toplumdan kopuk ve uzak bir tortu kütlesi yogunluguyla, enkazini üstünde tasiyan ipsiz sapsiz tasarim rica-minnetcisidir.
Kundagi kurulu kahirlara lanetlere tahriklere provakosyonlara akla gelmedik kirlilkleri kinleri kavgalari yalanlari nefretleri kayirmalari kokusmusluklari basinabuyrukluklari sapkinliklari azginliklari torpilleri kanunsuluklari tarafgrlikleri , siddetli gerilim bunalim issizlik gecimsizligin anlik günlük güncel algilarla yönetilmeye tutsak nafakasindan bileyip besleyen ÖRNEK ve IMRENTiLERLE celiskisi derin, cekismesi daim, umutsuzlugu sürekli, mutsuzlugu hickimsesizlestirmelerin herseyi, ARA-SIRA yasam nöbeti komasini depderin depresmeleri kudurup kaynasan drtüler arkasindan bosaltilirken, neyin neresinde kimdir hangi tarifsizligin patlamis püskürmüs akinti ucu bucagidir, hiiic bilemeden konuldugu kalibi doldurmaya alisan ve calisan cok seyden tek bir vucut olmanin sapmis sasirmisligiydi Sekiz Mart Gece Kadin FEMÜNÜK Galasi. Cekirdegi sallantili ucurupda gazel toplar gibiydiler ve tamamen uyusup kendinden gecmis TANTANALARDA vur düdüge trampetleri gürüldeserek, yasadigi dünyanin hicbir hayat kök ve sacagini topraklanamamis olan YERYÜZÜ CATLAGI, cok oksitli hir gür kizginlik madde ve malzemesiydiler. Yolu yürümeyen bir dünyaya kendilerini saplayanlarin devirip donattigi yikimlar icin her kopardiklari parcacigin dibinde bataklasan cökütülere varlik sebebini mezarlastiran agir celseli vitrin bitirimiydi hicbir yerin herseyi Sekiz Mart Kadinlar Gece Alemi.
Istanbul gibi oraya el koyan mafia medya banka holding tarikat her zümre ve tabakaya ekten ilisip üsüsen siyaset, kendini hersey ve her kesime ÖRNEK MODELLENEREK, sinirsiz bir cöküsü ve kesintisiz yagmayi ranta talana hukuksuzluga vurguna isgale yikima resmiyet adfeden yaygin devamli ve kalici hale sömürüp soymayi bütün BASINABUYRUKLUGUYLA saltanatlanip, hayatin tüm alanlarini yönten hükümranliga herkesi ve herseyi teslim alinca olur olmaz hersey bu hakimiyetin karakter parcacigi olup gitti. Sekiz Mart Gece Galasi `da bu bütünlügün veri ve tasarim yüklenicileri basinda gelen kendi capinda ceyrek kkali cümbüstü. Bu tombalanin icinde bagimli kilinarak karistirilip kurcalanmis boyali bulasikli ne ararsan her türlüsü sekil suret kimilti onaklik cerahat salgin hazir ve mevcuttu. Kim niye nezaman hangi aruzali sakatlik icin emredip buyurduysa orada birikip dokunacak olan cereyanin dütüsünü kendi yapisal bozuklugunda yasal ve dogal sayan BITMIS TKENMISLIGIN temsil odak ve bayiciligiydi..Beyoglu gibi kayip kalabalik ve her yabancilasmayi icsellestirmis süksesi tevatür sehir kacagi pilot denegiydi.Kendilerine bicilen yapayligin NATÜRMORG kopya kagidi basimiydi.Süresi vadesi tedevülü üstü isaretlenmis tarihin aksam aktine kadar en gec, tutarsiz, ERKEKSIZ, dengesiz, sabuk, abuk, kopmus bir balgam sökügünün asvalta düsmüs ve adim araliklari birbirini ezip cignayan kendi depreminin artci sarsintilariydi. Devamli sökülüp koptugu yerde derhal eskiyip tükenen mesafe katetmelerindeortaya sürülmüs kumar kagidinin en etkili kupa kizi olmaya, asla yasadigi ülkenin hicbir canli cismini olusamamis BOP denekleriydi.
Kimden ne istedigi karmasik sürüklenisleriyle hafizasi yerinden sökülmüs kurgu kostüm dekor afis bagimlisi oyulmus uyusmus afyonik algilarla yüklenici yikintilarin ERKEKSiZ DÜNYA icat etmeyi sinmis salginlasmis sapkinligin ve TÜKENMISIGIN sistematik saha tarayici aleti; ve dünyanin herhangisinden ROL MODELLiK eksen ve alan calisan uygun usakligin BASIBOZUK fosil dökümaniydilar..
Bu bakimdan hicbir toplumsal deger bütünlük hak hukuk paylasimcisi olmayan ve özele FONLANMIS bambaska gezegenlerin bütün belirsiz- bilinmez BASIBOZUKLUKLUGUNU icsellestirip irinlesmis olan Sekiz Mart Gece Galasi, cadde yol serit hat hudut sokaklarina sigmayan Istanbul tikanikliginda tiklim tiklim beklesen kendini teshir etme Makara sariminda ANARSiK GÖRSELLI ve SEMBOL SIMGESELLi , konusmadan hicbirseyligi heryere duyurup anlatmaya kopmus kabarmis ERKEKSiZ KADIN catismasinin dümenine dünyayi yürütüp yörüngeltmek bahisli, dilini dagarcigini kültürünü aklini yolunu egitimini duyarliligini dengesini evini dünyasini yitirmis kaybetmis, her hali YURO-AVRUPAYi kapsül fitil kapak kabuk fünyesinden sarjür bosalimiydi. Oralardan sarkip savrulan düdük calimli kalca göbek jüt amur jötemük islik akintisindaki zirzibil kalintisinin ORTA YERINDE kalanini SIYASET cöküp cullanip kapisip istifadelendi.
Son olarak TOPLUM DEGERLILIGINI önemseyip öne cikaran hayatilige ROL MODELLiGI eden yer, yurt, insan ve vatana bütün sosyal siyasal toplumsal düsünsel tavir tutum yaklasim ve tutarlilikla; ilim bilim hukuk mimari kültür dil tarih üretim paylasim onur ahlak inanc özgürlük fedakarlik onur sevgi saygi cesaret hukuk liyakat paylasim özveri samimiyet ve hayati kendi GRCEKLIGINDE tasiyabilecek kaynak direnc sevinc dayaniklik ve saglamliligiyla, kazanilmis olan TÜRKIYE CUMHURIYETI`ni kuran koruyan kucaklayan kollayan saglayan yürüten yapan yöneten yüklnen bütün asal- temel hak ve sorumluluk bilincinin topyekün IMARINA emegini adayip omuz verip yüregini seren DILDE ÖZE DÖNME imar ve mimarlari Siirin BES HECE`cileriydi. Onlar her kalem ve hecede MÜJDELEDIKLERI YARININ kutlu ülkesi ve ayrisiz gayrisiz insanini hicbir karamsarliga, bitmislige, batakciliga, korkuya,kire, araciya, acentaya, karanliga, yokluga, hurafeye, darliga, caresizlige ve TÜKENMISLIGE iz yol ilgi ve adres göstermeksizin BIRLIKTE YASAMA SEVINCINI ve sevgili Türkiye`yi dillendirip destan ettiler. Onlardan sonra gelenlerde her akintiya uymanin ün ve söhret tanitim tikanikliliginin ne yazik ki her gelen bir digerine sanki nispet yaristirircasina tüm olumsuzluklardan bitmislik ve tükenmislik hissesi kotarmaya cakilip kaldi.
Ille ayaklari yerden kesip koparip INSAN UCURAN sey degildir Siir ve SIIR SANAT. Bütün Güzel Sanatlar arasinda en zor yazilan ve YÜREK dilini digerleriyle takaslasip bölüsen; gercekligi, toplumculugu, yönü, yolu, ilgisi, tembihi, duygusu, duyarliligi,bildirimi, konustugu, dinledigi ,aklli, fikri, özgünlgü, ilgilendigi ve iletisim kurdugu herseyiyle ABARTISIZ ve KESIN BUYRUKLU DOGMALARDAN uzak yasama sevinci MÜJDELEYEN ve Insan degerliligini ONURE eden yürek damarindan yazip okumalidir hayati. Ancak o zaman asli özü sözü esasi yazanina yasit sonsuzlugun KIYMETKLI HAZiNESi`dir. Degilse sair siir sinema roman resim sanat namina hersey, kiralik sözlesmelerin özel ve kiralik bagirtilar süslükler üfürtüler silkeleyip sallayan usaklik dalkavukluk tezgahindan baska hicbirseydir.
Bu esas ve özdeyisle KORKMA` diyordu toplumunun ve zamanin beraber carpip cirpinan kalbiyle, akil fikir cesaret yigitlik bilgelik kisacasi SIIR DERINLIGI ve asli asaltine uyan GERCEKLiGIYLE,deyyusu iblisi deccali haini haramiyi emperyalisti talanciyi tecavüzcüyü isgalciyi sömürücüyü dolaysiz imasiz adiyla beraber tükürüp tokatlayip samarlayarak, Akif…`Korkma..` …O gün bugündür kaldigi yerden hala siir sanat Edebiyat, her gelenin kahir ve karamsarlik yikim yiginakladigi saplantida sahsi hesabina Ün –Ünvan avlayicilarin yikim ve tahribatina ugrayarak gelisimini tamamlayamayan yerde halini dilini söyleyip yazacak olan insana hasretlesmekte.
Sekiz Mart Uluslararasi Bop Kadinlar Günü Gece Matinesi islik ve düdük caliminin tam tersi, Türkiyeyi ve Türkiye Cumhuriyetini bütün insan degerliligiyle kisiliginde ROL MODELLENEN Mehmet Akif Ersoy yüreklenip yüklendigi hayatin sesi sözü ilgisi asli kökü asaleti özü kültürü sanati liyakati vicdani üretimi paylasimi fedakarligi cömertligi ve itibarindan tüm zamanlari insaniyla kollayip kucaklasan ISTIKLAL MARSI`ni sonsuzlugun hikayesini gercekligiyle örtüsen dili hali yolu ve EDEBIYATI diye yazip hepimizin sofralandigi yasam topragina, soludugu nefese ve sigindigi kalbine yazip armagan etti. Tükenmez sevgi, onur, kivanc ve minnetle…!

Seyfi Karaca………..Mart / 19
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı :