Şiir Tutkusu

Menü

Percin Bagıyla 26

Beraberce büyümeli ve birlikte büyütmmeli hayati insan..!
Öze itibara saygiya sevgiye iliserek PERCIN BAGI`nin dokunarak duyarak degin..
Yasam tarafindan ve hayata dogru-dürüstce, aska ilgiye hosgörüye topraga dünyaya akla fikre dayanismaya özgürlüge cesarete üretkenlige kararliliga katilimciliga hakka hukuka insane ve insandan insane, birlikte dogup büyümeli ..
Üzen ezen yozlastiran cürüten ayiran kücülten asagilayan daraltan tüm tükenmislik kaptirip kiskirtici gerilimler bunalimlar baskilar kokusmusluklar küslükler dayatmalar haydutluklar hainlikler engeller yikimlar yagmalar acilar ölümler yokluklar besleyip kudurtucu savas silah isgal igfal taciz tecavüzlere algisizlik etkisizlik tapinma kanma kulluk kölelik tarafgirlikleriyle degil..
Hukuka sevgiye aska hosgörüye dair deger yükü kalbinde güzel, zihninde saglam, özde gercek, aklinda ladesli, bilince belleginde algisinda ve aliskanliginda hicbir bozguna ve bozulmaya madur mahkum mudara meyillisi olmayan insan tarafina ve insana …
Has bi hali böyle olmayinca disari iceri etraf civar savas soygun vurgun azap vahset kiyim ziyan ören viran irin ve iltihaplasmalariyla, besikten itibaren kusatip esir eden HORTLAK ortaliklarinda kalakalmisligin iliklerine kadar ruhunu ve bedenini teslim etmis CESET tacir tahrik tahrip takip tüccarliginin matrak maskarasi olur gider insan yordam.
Varligini bütün deger toplaminda görünür bilinir tavir duyarlilik ve tutarliliklardan hinca hinc koparip sökerek, günboyu kiriminal cinnet ve cinayet pisikopatliga sabit sinyaller yollayan basin-yayin gözdesi ve yiyim giyim kusam carsi-bazar dekor kostümcülügü calkalayip kurcalayip kazziklaniciligin en muazzam modeli olmanin düsüklük seviyeli asagilik tükenmisligine saklayip kaybedecek onursuzluk, kisiliksizlik, özgüvensizlik, itibarsizlik, yenilmislik, yanilmislik yürürlügünden kendi haline birakilmis algisiz ilgisiz acimasiz zifir ziyan ölüm-zulüm ruhsuz bedensizliginde döner dolasir hayat.
Incelik titizlik duyarlilik naziklik his özen intizam asiri duygusallik hassasiyetiyle; veya herseyi daha genis karsilayabilen kabulde sakin tavir serbest durus serin kanliliklarla herkesin kendi sahsi yapisal ve kisisel farkliligini icinde varlik gösterip hayat sürecegi toplum; yahut dünya iliskilerine eklenir ulanirken büyütmeyi diledigi insanlikla beraber ve birlikte olmasini ve olusumunu saglamali her kisi.
Yamuk bükük egik yatay yaygin yilgin yorgun yipranmis yapismis kendini kendine yük sayan yerle yeksan,
Ziddina takdirlerde yal canakcisi, kütük tokmakcisi, kuyruk takozcusu, kulluk kurbanlik yalama yalakacisini körlüge karanliga iz yol haktan hukuktan cezbedip caiz bellesen dolum-bosalim cöplügünün tohum tasiyicisi ve igfal aktarimcisi deposunda betonlasip kalarak insan..
Nihayetin agu esip aci yeller ve azgin dalgalar sürüm savrumlu karlar tipiler firtinalar kasirgalar söküp koparan sogukluk sertlik günceleri oldugu gibi, sessiz durgun kizgin kasan kavuran yakici dogal yasam dünyasinin, tabiatina ait ve uygun insan da ayni türlücesit siste sagnakta bulanikta bulutsuzlukta kasvette gümanda kederde özlemde kalabalikta bazan hici hicine bunalan bazan kalabaliklarda serinleyen bazan kuytuda herkes bazan bekleyen duraklarda hic kimse, halden hale ve durumdan duruma onca icten gelen ve kisiligine agir basan his duygu düsünce tavir egilim istek yönelim algi aliskanlik arzu huy secere ve yatkinliklarina göre ( tabiatin cokcesitliligine aidiyetiyle ) hayatina kefil olup durus hassasiyet ve tutarlilik sergileyecektir.
Haddi zatiyle, iyi ki de öyledir ..!
Hele hele de bireysel ailesel toplumsal insanligin ortak özelliklerini ve birikimlerini tasidigi maddi manevi ihtiyac talep olumlu ve olumsuzluklari oldugu gibi..
Birde ki, hickimsenin hickimseye tepeden tirnaga harfiyyen örtüsüp benzesmedigi özgün, özel, kisiselligi ve sahsi farklilik payi vardir. Bu pay dolayisiyladir ki kimi bal, kimi bal kabagi sever. Bu durumu hickimsenin kökten söküp, kendine göre durumu ayari uyup uyusmayan birbaskasini sifirlayarak yeniden kurgulayip programlamaya icada kalkismasi veya talebi, ne haddidir ne de cürümü cüreti. Cünkü bütün sevgi-sefkatle donanmis ferahlatan mutluluklari ancak kendi duygu düsünce his egilim ve duyumlariyla algilayip anlamlandirdigi gibi, ugradigi acilar haksizliklar hukuksuzluklar yalanlar ayriliklar yikintilar cürümeler yahut yoksunluklarla da ancak insan, hayata yakismayan dengesiz ve degersizliklari anlayip kavrayabilir.
Böyleyken herkesin kendince nazik kibar titiz ince hoyrat serinkanli heyecanli ürkek cekingen agirbasli atilgan utangac sipsevdi veya vurdumduymaz hal ve durumlari, öz varliginin yogunlastigi yapisal farkliligiyla hemdiger birbaskasinin yapa yalnizligini kurtaran ve gideren hayat kaynagi, dünya ortagi,can senligi ve insanlik zenginligidir.
Bunca ki, herkes akil fikir zeka zihin bellek bilinc deneyim beceri gelistirip büyütmeye calisirken asla hayatin, tbiatin, insan iliskilerinin ve dünyanin disina saklayip koymaya kalkisarak YASADIGI KENDiNi ucuz ve kazasiz belasiz atlatan aldanilmisliga yahut aldatmaya ( sapkinlik) kolaycilik uyanikligi girisiminde bulunmamali. Böylesi bir halde akil fikir zeka güzellik iyilik moda modelinden kendini ismarlayip talep eden her istek ve arzu, cogaltip zenginlestigini sandigi uyanik gecinimli zerafet incelik zeka yordam huy hüner birikimlerini sivriltip zirveye tasinirken, yasanmisliklar yoksullugunun bütün diger hayatinda hic rastlamak istemedigi deneyimlerine cot, corak ve cöl kalarak ilk karsilastigi hayat gerekliginde büyük yikim küskünlük ice kapaniklilik anlamsizlik hayal kirikligi ve üstünkörü kuruntu kirilganliklari yasayarak, kundakta biraktigi kendinde kalmanin agir bedeninde dönen kivranan kirilganliklar icinde bogulup bocalayacaktir.
Insanliga ve hayata birlikte büyüyen yetistiren anne-babalarin sorumluluk payidir, taaa ki bulug caginin yogun savruluslar ve degiskenliklerle kiracagi kendi dünyasina ve kisiligine gecis kapi araligina varincaya kadar, horantasi olan hayat ortakligini en yakin perdesiz örtüsüz önkosulsuz dayatmasiz zorgüc kullanmaksizin ve yapmaciksiz bütün sevgisini ve ilgisini yorup yogurarak gözlemledigi kisilik karakterine göre her türlü özel egilimini gelistirip büyütmesine hayat alani kollayip acarken, cocugunun karakter yapisina uymayan fakat hayatin dünyanin ve insan iliskilerinin gercekliginde varolup her an her yerde karsilasip yasayarak kendini deneyimleneceginin en dogal siradanliklardan oldugunun akil bilgi ve birikimini alistirarak kabule ögretmekle hem yükümlü hem de en temelden sorumludur.
Degilde herkes dünyayi kendi payina ugrattigi sapkinlik hiclik duyarsizlik ihmal ihanet ve yükümsüzlüklerle hice sayip hafife alarak herseyi kendi kaderine birakan kolayci basibozukluk ve kopuklugun günboyu cikmazlari ve sorunlariyla ve karsilikli birbirine akil fikir vicdan zaman ilgi sevgi saygi sefkat fedakarlik huzur söz sohbet iletisim hak hukuk ulastirip yetistiremeyen, yapayalnizliklar ve yoksunluklara esitlesmis mutsuzluk ve caresizliklerde bogulur ve bogusur.

Seyfi Karaca………Ekim / 18
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı :