Şiir Tutkusu

Menü

Paraya Tapınarak Evın Yolun Dünyasını Terkolan

Zorun gücün ihmalin yahut ihanetin getirip dayattigi YENILGiLERE mümkünü ve ELDE OLANIYLA karsi koyamayip; güne caga insana topluma hayata dünyaya ve hepsiyle beraber yarini kurup hazirlayacak olan ihtiyac gereklilkere karsilayip yerine getirememekten dolayi ister veya istemez TOPRAGINI terk eden insan, kendisini birincil öncelikte ve önemde karakterlestiren ANACLIGINI ve ÜRETKENLiGiNi yozlasir ve yitirir…
Bunun karsiligina oradan mikroplasip bütün insanlik hayatini bitirip öldürecek olan SALGIN sökünü toplami tembellik, kolaycilik, asalaklik, rezillik, onursuzluk,ahlaksizlik,bilgisizlik, caresizlik, liyakatsizlik, beceriksizlik, acgözlülük, güvensizlik, gecimsizlik, kepazelik, dengesizlik, ikiyüzlülük, bencillik, fesatlik, duyarsizlik, tutarsizlik, samimiyetsizlik, sahtekarlik,acimasizlik, saldirganlik,hukuksuzluk,cirkeflik ve hosgörüsüzlükler silsilesiyle birbirini BAGLAYAN ve TETiKLEYEN kirli karanlik karmakrisik isler takipcisi insanlik disi yaratiklasmayi dogurur donatir besler ve büyütür. Daha sonrasi bütün yasam enerjisini ve insani dgerliligini kaygiya kuskuya korkuya nefrete rüsvete ayrismaya siddete catismaya gerilime bunalima kedere salgina huzursuluga DISA BAGIMLILIGA ve ICE KAPANIKLILIGA harcayip tüketerek derdi davasi hic bitmeyen nizahlasmalarin kelpceleyip kusatan piyasasi daim devamli öngörülmüs ve mutlak kosullandirilmis baska secenegi olmayan TÜKETiM ESARETiNDE gün yorup gündem calkalayan, mecburi uyumlu ve zorunlu itaatliligin hem öznesi hem nesnesi; hem kulu hem de kölesidir insan.
Bu ÖZNEL-Nesnel`ligi hic farketmeksizin ayni kayip sicil kalibinda herhangi bir boya bulasigi duvar NATÜRMORT`u veya yatay trafik serit cizgili indik bindik veya porselen cinsin kostüm kozmetiklerle kalcasini dudagini ökcesini gravatini nasil ne fikirle TEMINAT altina aliyorsa bütün dünya hayatina ve insanliga ayni kafa ve kalp bulanikliligindan bakan yaklasan davranan alisan uyusan özdesen ve birebir bagisiklik kazanan INSANLIK BORSASININ kendini ölüsünün ugrunda buldugu tikanikligin ta kendisiir. Kimsenin kimseye yanasip yakinlik kuramadigi; ve FATURALI SÖZLESMELER kabulüyle kendine mühlet koyarak zorunluluk geregi veya tenezülünen; yahut ille de zoraki nazinan niyazinan sözünün hatirinin itibarinin iltifatinin sevgisinin ilgisinin saygisinin ihtiyacinin aidiyetinin ulasip ilismedigi yürürlügü gecik tedavülden kalkmis pasli hurda eskileri gibidir tezgahtaki insanlik iliskileri.
TOPRAKTAN sökülüp koparak gittigi her yer üzerinde yasam belirtisi olmayan susuz havasiz kizgin –buzul insani tanimlamakta hic bir tesekkülü donanimi deneyimi yahut hisse payi olmayan evreni ve kainati bulunmayan cukur, cökük, yikik, enkaz bir kütledir yutup gömdügü insani icine alip kendine benzeten kendi haline erkedilip birakilmis teslimiyet. Orada bütün yasam olumsuzluklariyla is-güc ceviren akil fikir vicdan onur ÜRETiM paylasim sevgi saygi KÜLTÜR özgürlük özveri kanun hukuk kural kaide söz his duygu düsünce dayanisma yol yordam baris sanat edebiyat ulasim iletisim TOPLUM ve INSAN degerliligi tanimaz bilmezlerin sürekli kizismis gerginlikler ayristirip, elde ettigi cikisi caresi ve baska secenegi olmayan kalabaliklari birbiriyle catiistirarak hayatin bütün kazanim ve birikimlerine EL KOYMAYI hüner ve marifet belledigi asalaklar, vurguncular, sömürücüler, talancilar, tefeciler, hainlik endüstrielleri ve RANT cetelesmeleri TOPRAGINDAN kopup gelenlerin de bütün yasantisina hükmedip hükümran olacaktir. Varilan tanimsiz ve tarifsiz bir sürgünün zaten kendi saplanmis tikanmisliginda bogulan CARPIK KENTLESME cark cevrimi cenderesidir. Bütün yolunu gecimini zenginligini olusturup kizistirdigi bitmislik yenilmislik ve tükenmisliklerden alan bu carpikligi yönlendiren ve yöneten Iblis DEVRAN,günlük yasantidan hic eksik etmedigi korkuyu teslimiyeti sinmisligi yozlasmayi kokusmayi vurdumduymazligi huzursuzlugu gecimsizligi karamsarligi kaypakligi nizahi fitneyi nefreti borc batagi tAKANAKLARINI ve KÜCÜK CIKAR BAGIMLILIKLARINI bagimliliklarini her türlü kuskuya ve endiseye bogdurup yorarak el koydugu ve ele gecirdigi TOPLUMSAL ESARTE herkesin tasiyabileceginden bile cok azgin ve asirilikta bölüstürüp, hic bir itirazi tepkisi tavri kalmamaya cöken cürüyen sinen alisan ve kaniksayan özümseyilerle pay eder.
Sonrasi hep yukari tirmanip yükselerek, artik hicbir yadirganmasi cekingesi tepkisi duyarliligi itirazi elestirel yergisi koruyan kollayan direnci ve karsi durus sergiyeyisi kalmayan kabullenisiyle, GÜCÜN ve HÜKMETMENIN en zirve odak noktasinda olmayi HER NE PAHASINA OLURSA OLSUN kabulünde erisip ulasmak isteyerek sürekli baskalasip DEGISIMLER BUDALASI ve MÜPTELASI olan insan, bütün deger ve zenginligini ölüp TOPRAK OLANA KADAR hic bitmeyen kimya ve karakter bozulmuslugna takas edip; her vaktin TÜKETTIKCE AZGINLIK ARTIRAN denegine, herseyin sahtesine soyutuna hicine ve piyasada kendi degerini kesinlikle tasimayan PARA DOLASIMINA , hayalen yasar.
Eve gidiyorum dedikce cümle bir DÜNYA TABIATI ekinlikleri, portakalliklari, zeytinlikleri, findikliklari, üzümlükleri, bostanliklari tüm bagi bahcesi ve tüm gören bilen bakan eken süren savuran harman eden ve oradan INSANLIK DÜNYASINI doyurup besleyen herseyini ören viran edip hozan iklimlerin cok katli kirli karanlik ve kahpe cevrim carmih iliskili zehir zikkim zindan cöl hayatina hozan edecektir.
Gerisi artik bütün buralardan gecimini yolunu bulanlarin hem ihmaline hem de ihanetine tutsak ve tabiat olan alisagiderligin daim devran oldugu ; ve bu devranda kendilerini köpürtüp körükledikleri tikanmis cakilmiis yasam ve insan saplantilarina durum düzene uygun inancsizliklar, güvensizlikler, batakliklar, gerilimler, uzlasmazliklar, ikilesmeler, kisir döngüler, devamli cekismeler, sürekli kin ve nefret kusmalar, angut afyonlamalar ve karsi konulmaksiin harcayip tüketecegi dogumu ölümü hazir insan hikayeleri örülür ve donatilir. Eve gidiyorum derken hepten ve tümden kendini ve dünyasini yitiren insan burada hicbir zaman kendi özgünlügünü ve özgürlügünü bulamayacagi bagimliliklarla MUTLAK TÜKETiM piyasasinin PARA eksenli düsünüp konusup davranan seckin denegini doyurup kandirip beslenip barinmaktan baska ne bir huzur dünasi vardir, ne de kendini anlayip bulup bilip kavrayabilecegi insanlik diyari.
Eve gidiyorum derkenher köse basi keskin derin ve cokboyutlu huzursuzlugu doyumsuzlugu nispeti mutsuzlugu yarisi soguklugu kavgayi kini celiskiyi saldirganligi tahammülsüzlügü ve catismayi dolup bosalan belirsizligin ysamdan sogulmus cinnet –siddet kovalasan cehennem kuyusudur. Orda sürekli pesine ve ödemesine yetisemedigi FATURALARIN ve günü vakti coktan geckin TAKANAKLARIN batiran biiren bataklik carkidir. Eve gidiyorum derken insan, bütün hatir gönül ilim iliski cevre dünya dil kültür hak hukuk paylasim dayanisma ve TOPRAKTAN GELEN dünya enginligini coraklasip cöllesmis sürekli kacisin, kacagin ve carpikligin ÖLÜ DÜZENEKLERLE calisip isleyen ve ne kadar giderse gitsin hicbiryere varamayan defteri dürülmüs salaca kaydidir.
Orda, yukari yükselmeyi her yol mübah karsiliginda imrenip umdukca ve mutlak hükümranliga his yorup hayal ucurdukca, özenerek parcasina benzestiginn ugruna bütün insanliktan cikarip yaratiga ceviren olumsuzluklara berbat olarak evin dünyanin ve insanliginin yolunu diyarini ve TOPRAGINI hepten yitirdigi, `Dimyata giderken pirinc diye diye evdeki bulgurdan olma`akil fikir paylasim birikim aidiyet ve tembihini hice sayan sapakta, her tuttugunu altin olsun isteyip de, yiyecek sogan, fasülye, patates, domates, büber ve her kalem TOPRAKTAN GELEN tüm yasam zenginligine yolunu yönünü izini yüzünü emegini ilgisini bilincini hafizasini düsüncesini aklini vecümle insanligini ters dönmüs SAPKINLIGIN, tepesi üstü BETONARME zeminlere cakilarak can ölüsüne verdigi yerdir.
Ve akli fikri ahlaki kisiligi karakteri ilgisi aliskanligi günü ve gündemi tepeden tirnaga mal dekor mülk esya alet süs gösteris tantana kilif kostüm güc iktidar olma capsizligina bütün oyun dümen dolap hile ve hünerlerine kapilip gitmisligiyle,gündelik kullanislarin hükmeden esaretini kendi gercek degeriyle temsil etmeyen PARA eksenli varlik gösteriminde soluklanip boy ve beden göstererek, asla doymak kanmak sinir hak hukuk kanun nizam onur iffet ar namus kisilik karakter söz edep edebiyat tanimayan ve bu ugurda her türlü ölümü zulümü siddeti ihtirasi celmeyi saldirganligi firildakligi dönekligi iblisligi kepazeligi asagiligi onursuzlugu ve cirkefligi hic cekinmeden göze alan, sürekli birbirinden nispetlenen azginlik artirimiyla anlik saniyelik günlük gecerliligi olan iletisimsizlik agindan derinlik dehliz ve girdap calkalanan; sirf; tek ; yalnizca ve sadece PARAYA tahvilli tesisli tenezüllü tertipli tayinli teslimatli ve bütün bir varligini inancini özünü kisiligini paradan baska da kesinlikle hicbirseye itibari ilgisi asli esasi olmayaniyla; ar namus karakter din-iman belleyip PARAYA tapmamaktadir günümüz vaktizamanimiza hükmünü teslim eden insan..

Seyfi Karaca…………..Mart / 19
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı :