Şiir Tutkusu

Menü

Kücük Burjuva Imrentili Büsbüyük Rüsva Rezillik

Bir yerde hayati besleyen toprak ve can damarlarindan sayesinde ve üstünde yasadigi degerlilige tutunamayip koparak yerinden yurdundan yuvasindan ören-veran olup yoklugun yitikligin muhtac ve mahrumu oluyorsa, orada bagislanmasi imkansiz ihmal, ihanet, suistismar,haydutluk, hainlik cikar önceligigini herseyin üstünde tutan soygun sömürü talan vurgun tecavüz yagma yikim isgal organize örgürlülügünün imar ve icraati vardir.
Herseye para ölcütü ve vurgusuyla yaklasip bakan, ticaretin `arz-talep` servet ve sermaye döngüsünü mümkün oldugunca zavalliliga caresizlige mecburiyete seceneksizlige DEGERSIZLIK ve ITIBARSIZLIK artirarak `her taraf sizden olanla dolup tasiyor ` acligini issizligini sefaletini bagimliligini tenezülünü haysiyetsizligini tükenmisligini düskünlügünü ezilmisligini dislanmisligini hic bir cekinge koymaksizin icsellestirip kapis kapis tüketen; yere göge sigmaz ve buranin en gözdesi olmak icin birbirinin ölüsü üstüne kavga gürültü kin acimasizlik sogukluk bencillik bagnazlik cürümüslük kokusmusluk kudurtup saldiran yedirimlerle tirmanip cikarak yarisan cogalmis- sivanmisligi sürekli en zirvede olanlarin kisilik karakter bozukluguyla mayalayip benzestirenlerin yapisal özelligini tasirlar. Eger kacak kanunsuz tikali sorunlu sakatlar ve halledilmesi mümkünsüz bozukluklari olan KENTLERIN ayni yapisal bozuklugunun bütün yolsuzluk hukuksuzluk ihlal istila talan yagma yikim carpikligina ait olan bire bir benzesim parca koparimlariyla mal ve malzeme tasiyiciligi yapmak icin halinden vaktinden özünden yolundan izinden yerinden yurdundan ilminden aklindan udundan titizliginden yönünden ihtiyatindan duyarliligindan dilinden kökünden tutarliligindan özgüveninden belleginden tedariginden ilgisinden aidiyetinden inancindan sevgisinden sefkatinden deneyiminden birikiminden emeginden ürtkenliginden sökülüp koparak varligini dirligini ve düzenini hozan –viranlara terk ve tarumar ediyorsa orasi kendiliginden cagrilmis kusursuz kiyametin baslangic esik vitrini ve bitirim noktasidir.
Bu yüzden bugün sagliktan gidaya, egitimden barinmaya, ilgiden iletisimsizlige sürekli mutsuzluk –doyumsuzluk paydasiyla esitleyen ve siddet gerilim bunalim nefret acimasizlik sahtekarlik haramilik sapkinlik görsellik igretilik bagimlilik samimiyetsizlik dengesizlik ikiyüzlülük hicik sevgisizlik saygisizlik güvensizlik bencillik onursuzluk ahlaksizlik soysuzluk soytarilik rezillik hukuksuzluk egitimsizlik yokluk kimsesizlik sahipsizlik yoksunluk kizistirip kamcilayarak ölümcül bir yalnizligin tutsak ettigi terbiyede sanciyip kivranan teslimiyeti kabullenmeye mecur buírakanlar, köyleri tipki yasamin tüm diger hayati alanlari gibi yakilip yikilmis enkazlar arasindan kurtularak yeniden insanin özüne diline haline vaktine dönüsünün henüz insaat ve imar halinde olan CAN DAMARLARI gibi silsile göclerin yikimina sürgün salgin edilisi, hicbir dogrusu olmayan kesintisiz yanlislarin ta kendisiydi.
Bu yüzden böylesi akil fikir mantik vicdan yol yön emek düsünce duygu paylasim ilgi yakinlik özveri özgürlük ve özgüvenliligin nazar ve niyazinda hicbir zaman kabul görmeyecegi ITIBARSIZLIK egilimi, sonucunu her türlü sapkinligin ve asagilasmanin asalakligindan herseyi maddi cikar ve kisisel menfaat bagimliligiyla ören ve örgütleyen acimasiz-doyumsuz makina kimyasalligin egilim yönetim denetim ve kontrolüne teslim aldigi insanik disi esaret ve tutsaklik cark-cevrimiyle, artik insan, havasini ormanini suyunu dagini denizini kusunu kurdunu yasanilir dünya cevresi olmaktan coktan cikarip cehennem ettigine, kendini bütün sagiladigi ölümcül mikroplasmanin bagimli caresiz kurtulusu olmayan MORG ve INTIHAR IZDIHAMCI müsterisi bile degil, oraya ait tezgah mali ve salgin malzeme tasiyicisi olarak görülüp deneklenmektedir ki..
Dogasinda ve dünyasinda varlik gösterdigi yasamin bütün gereklilik zorunluluk luzumluluk zaruret ihtiyat ihtiyac ve talebini icinde barinip büyüdügü akil fikir mantik vicdan ahlak sorumluluk sayginlik fikir dayanisma kültür emek aidiyet özgürlük duyarlilik hakkaniyet onur bilinc ve bellegiyle düsünüp davranarak heryerde her sartta herzaman önemsedigi ve özümsedigi degerler toplamiyla yetinmeyi, doymayi, kanmayi, duyumsamayi, kanaatkarligi ,özgüveni, güvende olmayi, tahammülü zenginlik ve varlik olgusuyla esdeger sayan HUZURUN ve MUTLULUGUN saglayici kaynaklariydi.
Yani insan yasadigi dünyasini ve dogasini kendi kisilik ve karakteriyle esitleyen yasamin temel deger ve zenginlikleriyle, yasadikca biriktirip deneyimlenecegi akil fikir yol mantik erdem yöntem ilgi yahut iletisim iliskilerini hicbir köksüz –devamsizliga bozup berbat edip corak veya cöllestirmeksizin yasamin dogal dengesine kendini ait olan bütün benzer özellikleriyle topraklanip iliskilenerek, ihtiyac duydugu bütün gereksinimlerini kendini tanimlayan hicbir insani degerliliginden terk tenezül tamah tahribat veya bozulmaya itibar etmeksizin yetinme, doyma , sevgi, saygi, haysiyet, bilgi, vicdan, hosgörü, yol, yordam, kültür, yakinlik, fedakarlik, beceri, samimiyet, sorumluluk, cesaret, üretkenlik, liyakatlik, hak, hukuk, kanaatkarlik ve MUTLU OLMA `y i besleyip barinmak icindi. Bu degerler bütünlügüyle agirlikli ve yogun olarak herkesi kucaklayip KAVRAYAN insan ve toplum KIYMET BiLiRLiGi,hickimseyi dislayip disarda koymaksizin herkesi icine alan kapsayiciligiyla kisiyi kendisinden bilen hakli ve yükümlü bilen DEVLET idi. Her bireyse bu degerler toplamiyla dolasip dönen DEVLET ORTAKLiGININ özgün, saygin, tarifi ve tanimi yerinde yerlesik kuran ve sebeplenen vazgecilmez öznesiydi.
Bu yüzden hangi sartlarda ne zaman nerde olurs olsun böylesi DÜNYA KIYMETLiSi insanlik öznesi topraklandigi dünya hayatinda varlik gösterdigi DOGA ile asla karsit ve celiskin yikimlara mahal ve meydan vermeksizin, dünya zenginliginin sundugu bütün GERI DÖNÜSTÜRÜLEBiLiR aliskanlik beceri bulgu deneyim tasarim cagrisim üretkenligini cevresiyle ÖZDES yapida ve karakterde üretip edinerek yasamin ihtiyac duydugu tüm gereksinimlerini DOGADAN KARSILAYIP yeniden DOGAYA DÖNEBiLECEK akil fikir titiizlik sorumluluk tutarlilik ihtiyat ahlak vicdan kural kaide bellek bilinc yaklasim algi görgü egitim aliskanlik ilhi ve iletisim devran döngüsüyle karsilayip doymayi mutlulugun esas ana kaynagi ve erdemli olmanin INSANLIK harci oldugundan sebeple biliyordu ki, aksi halde, yani eger ki insanligi ve dünya hayatini kökten cürütüp kiyameti olacak tenezüle, tamaha,rezillige,acimasizliga, sorumsuzluga, cürümeye, rüsvaya, keyfiyete, küslüge, kibire, vurguna, doyumsuzluga, harama, bencillige, gösterise, soyguna, vurdumduymazliga, nefrete, sevgisizlige, saygisizliga, sömürüye, adaletsizlige, ahlaksizliga, ikiyüzlülüge, baskiya, dayatmaya, zorbaliga, ihanete, korkuya, savurganiga, haksizliga, torpile, hileye, kayirmaya, kötümserlige,dehsete, siddete, sahtekarliga, soytariliga, yaltakciliga, yalakaliga, sekilcilige, esyalasmaya, basibozukluga karamsarliga, üstün gelmeye ve kendi disinda hickimseye onure eden hayat hakki tanimamaya yakinlik gösterip yanina yanastirmissa insan; INSANLIK ÖLÜMÜYLE ayniyet iceren ilgi ve itibarin doyumsuzluk yaratigi,mutsuzluk tabutu, sevgisizlik saygisizlik mikrobu, yetersizlik ve yetinmezlik bozuk maddesi; ve asla hicbir yerde hicbir zaman hicbirseyle adidiyetini bulamamanin büyüyüp genisledikce kalibina sigmaz kusatilmisliga sorunlu salginli kiyamet cigirkanidir.
Insan degerleriyle büyümüs beslenmis ve bütünlesmis TOPRAGINA ve DOGASINA özgün insan, bilgi beceri yetinme duyum ve duygusalligini aklin fikrin alabilecegin en derin düsünce , hassasiyet, aidiyet, ilgi, yol, icerik, yön, yordam, tanimlama, algilama, bilme, görme özgürlük ve sorumluluguyla MUTLU OLABiLECEGiNE yetinmeyi ve doymayi adlandirip sinirlarken, her kisinin mutlulugu herkesin, herkesin mutlulugu her kisinindir.Yani kisiyi kendi karakter BEDELiYLE DEVLET YAPAN degerler, toplumun ortak fayda ve paydasidir. Birlikte yasanan hayata hickimsenin sahsi keyfiyeti, tarafi, cikari, niyeti,FORMASI, egilimi, PARTiSi, SAPLANTISI, KULüBÜ, KENTi, YÖRESi, TÖRESi, beklentisi, özentisi, baglantisi, gösterisi, tantanasi, hükümranligi, icgüdüsü, arzusu, istegi, dayatmasi, zorbaligi….bu toplumsal deger bilirligin DOYMA ve YETiNME esas bilinciyle aslini asaletini yasayip yasattigi hassasiyette ORTAK DEGERLER TOPLAMI `ni temsil eden DEVLET`in önüne ugruna veya önceligine ne gecme sansina sahiptir, ne de peydahlanip yeltenme cesareti vardir. Cünkü orda yasamin yükü birden coga coktan bire, yalnizligin kimsesizligin yoklugun sevincin herkesi birbirine baglayan tekil mutsuzluklar herkesinki, herkesinki tek bir kisinin olan inanc, itibar, kaygi, düsünce, fikir, anlam, kapsam ve kavrayislar üzeredir.
Buradan KIRILMA NOKTASI ve CARKITA CARK DÖNDÜRME kudurgunlugu yasam dengesini kuruldugu DOGAL dünya saatinin bütün hassasiyet ve titizligine en ufak hileyi hurdayi harami ve hainligi yerlesip yuvalanmasina göz yuman duyarsizlik, ihmal, ihanet, tutarsizlik,kayitsizlik, kisiliksizlik ve sorumsuzluk eksik-gedigidir.Öylece ve hic vakit kaybetmeden yanasip yakinlasip sinip ilisip bulasan MiKROPLASMA amansiz bir sekilde hayatin bütün yasamsal hücrelerini saldirip salginlayan sarmalla sarar, bogar,ular, büker, isgal ve istila eder , süreklilige kazandirdigi kesintisiz cullanista karakteri kimligi belirsizi imrenti bagimlisi dünya ve insan hayatina DOYUMSUZLUK örüp, hickimse ve hicbirseyle tanimlanipiliskilenip yetinip kanmayan MUTSUZ-HUZURSUZLUGUN Pazar ve piyasasini kurar. Bu yüzdendir ki artik insan kisiligine yedirilip kiskirtilip giydirilmis olan GÖSTERiS ve GÖRSELLiGiN her sekil TÜKETiM soytarisi olmayi doyurup beslemek ugruna zamaninin kafesledigi bütün ESARET kosul kusatma poz ve tarzini halinden yolundan dilinden özünden kaynagindan TOPRAGINDAN dengesinden onurlu kilip itibarini degerli sayan akildan düsünceden duygudan davranistan yetinmeden huzurdan mutluluktan sözden sanattan kopup KACAKLARA yapilasarak, erisilebilecek olan en azgin-sapkin yolayrimini derdi davasi ve dünyasi bilmekte. Bu yüzden de bu batakliga halen hazir durmaksizin derinlik devamlilik büyüklük üstünlük katip karistirdikca, kendini ölümüne terkeden akil fikir bilinc hafiza bilgi irade vicdan sevgi saygi huzur sanat özgürlük güven özgüven toplum birey hosgörü kültür mutluluk …gibi sonsuz sinirsiz KAVRAM DEGERLERiNi bütün olumsuzluklariyla kendi varligik sebebine karmakarisik ederek,kesintisiz ve hacmi gittikce genisleyen kullugun köleligin cürümenin cöküsün kacagin carpikligin soyutlasmanin sahteligin acinin acimasizligin cirkefligin kepazeligin samimiyetsizligin sogumanin her firsatta kendi bagimliliklarini ahlaksizliklarini formasini kostümüni kilifini kalibini cikarini ve cevresel iliskisini öne cikarip herseyin önünde ve üstünde tutan yaratiga dönüsmüs hal ve gidisin KÜCÜK BURJUVA özentisi görselde büyük REZiLLiK ve KEPAZELiKLER sunup sergileyen oynak-deplek ruh ve bedeninde iniiiim iniim can vermekte.

Seyfi Karaca………..Mart / 19
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı :