Şiir Tutkusu

Menü

Evet Hayır Basitlemeli Toplumsal Dekor

Neymis demek ki…dogdugu dünyasina günaydin oldugu hayati ayni hosgelmislikle karsilayip büyütüp besleyip barindiran degerlilikle akil fikir düsünce tutum davranis sorumluluk aidiyet onur ar namus sevgi saygi amac gaye kalp ve gönül birlikteligi olmayan rastlanti saplanmisligina tek gecelik veya tek gündüzlükmis gibi icinde her türlü iliski bozuklugunun villa saray kösk hane kondu siginak derme catmaligini yapip donatsa da insan, saglik dirlik birlik huzur buldugu evcillesmeye asla bir türlü erisip kavusamamakta.
Bütün azgin amansiz gayret hirs ve cabalari sonucu sadece basari grafigine veyahut beklenti saplanmisligina göre hayati varligini sekillenip konuslandiran sabit soyutluluk, ulastigi kasilip kibirlenen muhtesem görünümlü erk güc donanim cepecvrelenmisligi olsa bile, cogu zaman insanligi elden avuctan gitmis makina düzenekliligin zora dara endiseye baskiya korkuya sehvete dehsete salginakavgayagürültüye hasede fesada yalnizliga yabancilasmaya sevgisiz saygisiz hukuksuz onursuz temel dayanikliliklarla akilsizligi bilgisizligi bagnazligi karanligi bunalimi övüp kutsayan yollardan kamcilanip kiskirtilarak kendini örüp bina etmis canavarlasmanin bizzat kendisidir….
Böyle bir dibi delik temeltavansizligin kisiyi kusatip kontrolüne aldigi beklenti ve basari bagimisi güdümlülük esaretinde, insani bütün degerleriyle birlikte hiclige hortumlayip götüren basibozuklugun yersiz yurtsuz ilgisiz iletisimsiz ucsuz bucaksizligina yorulup üzülen bütün akil bilgi samimiyet sorumluluk özgürlük ilgi sevgi emek caba yakinlik fedakarlik sahipliligi yine cogu zaman her türlü cöküs cürüyüs bozuklklarini göze alip hayati varligina yedirmis savruluslar karsisinda tipki kimi kolon kiris yön ayaklari yikik köprüler gibi yasamsal deger dengesini bulamayacagindan zayifa ve yorguna sarsilip sekteye ugrayacaktir.
Insandan insana ugragi iliskisi ulasimi iletisimi olmayan silik soyut kasilip kalmisligin icine düstügü yalnizliga yabancilasmis kör karanlik kusatma kuyulanisinin, kedini hic yerine koyup akil fikir paylasim sevgi saygi sorumluluk güven özgüven yokluguyla cevrilmis donatilmisliga azat eden dengesiz durumsuz savrukus sarsintilarinaysa asla yasamin hakki hukuku huzuru sagligi dirligi birligi fedakarligi samimiyet sakinligi ve kaynagi tükenmez güvencesi yerlesip oturmasi mümkün ve müsait olmayacaktir.
Bu tür körlük darlik zorluk zorbalik zorunlulklarina serpilmis savrulmus insan piyasa dolasimi, soran sorgulayan anlayan bilen gören farkeden gelisip büyümesini temeli tümden ucuk göcük soygun vurgun kacak korku baski siddet nefret yilginlik bikkinlik yorgunluk kültürsüzlük akilsizlik düsüncesizlik hukuksuzluk haram hurda harabesiyle düse kalka sivriltip kabuklastigi sebebiyle, timsahlarin köpeklerin yilanlarin sansarlarin insanla hicbir ayirdimi omadiginin sürekli heran herseyin DEGiSIME ugradigini ve her degisen seyin en az insanla yerdegistiren dengede hatta insandan daha yükseklikte üstün degerde oldugunun algisini bulanip bunayarak, git gide iliskisi bozuk karakter tapinmisligini evine odasina minderine sofrasina yatagina yerlestirip yayip tasiyacak kadar ( hizla bütün insani iliskilerinden kacarak kendi saplantisina uyar ahlak inanc iliski iletisim bozuklugunu her canli cansiz varliga kendine dahi ilgisi yakinligi omayan soyut sahte yapilmis uydurulmus insanlik giydirip donatmaya kalkisarak ) hastalikli illetli sapkin asosyallesme dürtülerine egilir ve bükülür.
Kabaca bilinen seydir ki hic kimse dogustan ne seytandir ne melek. Onu bu tanimlara yaklastiran yahut uzak tutan sey, dogustan insanligiyla birlikte özelliklestigi ve yasami boyunca hicbir zaman tümüyle kökten kazinip varligindan siyrilamayacagi duygu his duyum algi ve duyarliliklarini nerde ne zaman hangi amac niyet güdüm egilim yöneim ve maksatlara yogunluklu kullandiginin yaklasim sonucudur. Yine kabaca ayan beyan bilinen seydir ki, siddet nefret hirs bencillik hasetlik keder tasa özlem sadakat sevgi saygi ilgi merak nispet zorbalik tiksinti dislama horlama kayirma fedakarlik gibi tüm olumlu olumsuz egilimler hickimseyi temelden kutsayacak veya lanetleyecek sekilde kacinilmaz kesinligi olan kisiye has zimmetli belirginlikler degildir. Her kiside zaten dogustan varolan bütün bu insani özellikleri her kim ne kadar azaltip kontrol altinda tutarak veya cogaltip hayatinin tüm cogunuguna yayip yogunlastirarak git gide gelisip olgunlasan aliskanliklara karakterlestigi iyi kötü; yahut melek seytanliga cagristirir kendini. Gerek edinip kazanirken veya umursamayip kaybederken takindigi tutum tavir durus fiil ve eylemlerinde elbetteki her durumda yönetip yönlenduren akil ve vicdan otoritesi etkin ve belirleyici olacaktir.
En az anne baba ve cevrenin egitip ögrettigi kadar, eger saglikli bir bünyenin bütün birbirini önemseyen ve birbiriyle kacinilmaz surette ilgili dengeli dayanakli sorumlu bagli doku ve organlari gibi insanin icinde ve insana hakim SiSTEM devir daimliligi beyin-kalp ( akil-vicdan ) otoritesinin denetim ve yönetimine sorumlu-yükümlü kilindigi gibi, saglikli duyarli huzurlu birlik beraberligi olan toplumlarin da bütün hayati güvenini sorumlulugunu yükümlülügünü üstüne emanet alan DEVLLET`de ayni düsünsel ve bedensel bütünlügü olan sistemin akla vicdana dayali OTORiTE sahibidir.
Zahmetsiz gayretsiz ilgisiz kaygisiz düsüncesiz sorumsuz hazir ve kolayciliga cullanip cöreklenmeden yilip yorulmaksizin emek ve yükümlülük isidir saglikli bünyede isleyip calisan sistemi yönlendirip yöneten akil vicdan sahibi kalp ve kafa sahipliligi. Sevgiyi hukuku ahlaki kültürü özgürlügü paylasimi onuru samimiyeti güveni ve özgüveni yolu yordamiyla kisiliginin hayat alanina yogunlastirmis karakterle olgunlasip büyümüs breyler ki mutlaka, sorup sorgulayan duyarliliklariyla karsiliginda kendilerini birebir bulduklari devletin bütün güc ve otoritesini hakki hukuku ahlaki kültürü egitimi sagligi üretimi paylasimi dayanismayi bilimi ilimi ulasimi iletisimi sanati sporu kuran saglayan koruyan kurgulayan güvencede yasamasiyla yürütmesiyle yargisiyla hirsiza ipsize haramiye saldiriya isgale ihmale ihanete soyguna sömürüye talana gammaza yikima üsengeclige yalana yanlisa birakmaksizin almistir…eger alamamissa bütün bu haddi hukuku sapkinliga askin olumsuzluklari günün gündemin alisarak karakterlesmesine öne cekerek yerlesip yayilan herkesi ve herseyi tepkisiz kimiltisiz abluka altina alici kusatmalarla önce toplum cöker cürür bozulur, sonra bozulan toplumsal cöküsten ona denk ve dengeli devlet makinasi bütün hassasiyeti ölü toplumun yiden güdencisi kalibiyla mezar tasi olarak tepesine dikilir.
Dünyanin bu manada tepesine yakan yikan üzen öldüren devlet globaligi halindeki Yuroamerikan-israil ortak haydut haramiligi, ikiz kuleleri kendi kiralayip kiskirttigi tetikcilere vurdurarak sagladigi bahaneden `ya bizimlesiniz veya emrim esaretine isyankar terörist sayilacaksiniz ` lafiyla azip kudurarak, yeryüzünün her yasanan dakkasini her adimlanan cografyasini her nefes alip veren hayat unsurunu korkuya kabusa kiyima katliama felakete ve kiyamete sürükleyip sürgün ettigi egilim ve yaklasim böyle bir mezarlik zebaniligidir.
Benzer durum, vincle ancak römorka konan kabak üreticiligi, ürettigi zeytine ayakkabi boyasi bandirarak simsiyah ve uzun süre piyasa parlagi gözükmesini saglayan elma armut domates büber pulbübergiller tezgah tüccarciligi…
Aklini fikrini niyetini izini yolunu yöntemini ahlakini hukukunu dinini imanini bilgisini bellegini kisiligini karakterini insan olmanin disinda ve her türlü kolayciliga ve her cesit soygun vurgu sahtekarlik hukuksuzluk haksizlik olumsuzluklarina bozup berbat etmis; ve yarini saydigi ve hic halini gidisini eninde sonunda felaketin büyügüyle sonlandiracagi cocuklarina da kendi kitlik kiyametinden insanlik artirip nasiplendirdigi basina buyruk basibozukluluk, ayni cöküs cürüyüsün azgin sapkin otorite boslugu ve insanlik devletinin durdurak bilmeyen yikilisidir.
Alisarak kabullendigi yozlasma soyutlasma cürüme kokusma dayatma zorbalik hiclik caresizlik yokluk yolsuzluk acimasizlik kusku kaygi endise soygun vurgun sömürü kin nefret bozgun bunalim bencillik sorumsuzuk duyarsizlik dengesizlik bagnazlik darlik zorluk haksizlik gecimsizlik güvensizlik iradesizlik sorumsuzluk basinabuyruklugu otoritesizligi yasaya yasaya yelesik düzen halini alarak, esaretine girip iflahi kesik salginlarla dibine tabanina korkunun siddetin haramin talanin sehvetin sevgisizligin saygisizligin insanliktan ilgisini bagini iletisimini idrakini aklini mantigini vicdanini bilgisini bellegini kesmis koparmisliga esir düstügü ÖLÜM-ZULÜM adanmisligini siginip barinip besleyip doyurmak icin gecesini gündüzünü varini ve yogunu piyasasi serbest azgin amansiz topyekün tükenmislige harcayan bir yikilis carpikligidir.burasi.
Kutsadigi kendini hicbir degere koymayan ve bütün insani sayginligini yitirmis yilmis yorulmus yenilmis korku nefret cöküs cürüme bagimlisi cinnet gecirimlerinin kir kavga hirs gürültü kin bunalim haset fesat hemsericilik tarafgirlik ayrisma catisma karanlik üretimsizlik doyumsuzluk haksizlik hukuksuzluk zorbalik diktalik yikim artiklarina istahi kabarikliligin kiskirtilip özendirilmisligini omuzlayip yüklemekten baska hayatla hicbir ilgisi tepkisi yetkisi özgürlügü iradesi bagi paylasimi olmayan dalmis uyusmuslugun oynatip kurgulayanlarinca yedirildikce doyumsuzluk artirmaya korku kabus lanet ve kahir agirlikli yazilmis yasam hikayelerinin aciya sekilcilige korkuya siddete gerilime kargasaya ayrismaya bölünmeye bunalima dürtülüp uyandirilan rol kesim-bicimlerinin kulu kölesi özellikli toplumsal carpikliktir sözkonusu bütün insani degerlerini elden avuctan akildan ve vicdandan cikaran azgin amansiz yikim.….
Saglamasi aklini fikrini onurunu haysiyetini algisini bilgisini ilgisini iletisimini tutumunu tavrini duyumunu duygusunu hissini hakkini hukukunu bilincini idrakini iradesini izini yolunu özünü katkisini kazanimini katilimciligini kisacasi dogustan hakki hukuku olan bütün yasama hakkini ve insani degerlerini kabaca, toptan ve kabala bagimli oldugu soygun sömürü korku kabus yokluk hiclik güdümlü dürtüsel yaklasimla, alaladelige bayatliga basitlesmeye asagilanmaya kücülmeye yokluga yitiklige hirsa itilmislige bencillige acimasizliga harama zehire bunalima kovulmusluga dislanmisliga cöküse cürümeye caresizlige duyarsizliga tepkisizlige paylasimsizliga yilginliga horlanmisliga sinmislige suskunuga ezilmislige kulluga kölelige dayanip dösenerek, bütün yasam yetki ve yeterliligini sorup sorgulamasi yorulmus yilmis akil fikir düsünce katilimcilik yoksunu neyi nicin dahi bilmediginin (konusup danismaktan bezmis bikmis bogulmus bunalmisliga hicbir itirazi ve tepkisi olmaksizin kosullandirildigi günlük gündemlere nasil kurgulaniyorsa o tezgah düzenekte donanip sekil ve bicim alan) EVET-HAYIR oyun oyuncagina deren catan bu yikim, ölüsünü kendi mezarinda sürekli bekleyen uygun uyusumlu ve kaynagi kazanci bereketi artirimi bol devridaim toplumsal bir dekor gibidir.
Kalan vakit..hayatin ciddi ve yasam degerlisi olgu olay olus bitislerini hice sayarak , buna karsin yasam adina hicbir anlam ve deger ifade etmeyen cevrim calkantilarinin pesisirasinda günlük gündemler sürüklemenin itirazsiz tepkisiz kapilip gitmisligini dolup tasan toplumsal bozulus, hinca hin birbirinden esirgedigi sevgiyi saygiyi ahlaki ilgiyi yakinligi sorumlulugu duarliligi dayanismayi katilimciligi güveni paylasimi akli fikri emegi huzuru samimiyeti durmaksizin birbirinden özenip birbirine tasiyip aktaran kin nefret kavga gürültü bulasik salgin sorun aci caresizlik kokusmusluk cöküs cürüme sogukluk soyutlasma yozlasm yilginlik bezginlik korku endise ve güvensizliklerle üzen bogan bogazlasan cevrilmis kusatilmis ACI CEKTiRMELERi erisip bulmadikca kimse kimseyi kendi haline koyup birakmamaya adanmis tapinmis gibi…
Bütün inancini alabildigine kusku kaygi güvensizlik sevgisizlik zor bela hasimlik kin ayrisma calkati gerilim bunalim basibozuklugun esaretine tarumar etmis hal yol ve gidiste, birbirinden esirgedikleri ve ufak bir üfürük dahi olsa paylasip dayanismamak adina birbirini bogup bogazlayan tutum tavir takintilarinda, soguk sinsi sahte karanlik cagrilara pürtetik bagli hadi gel evet hayir oyatalim diyenlerin yapip yidip güdükleyip güdümledigi ve nerde ne zaman kim nasil hangi maksat cikar yahut niyete dürtülüp uyandirilmak üzere afyonlanip uyusturuldugu yerden hir gür kir gürültü kavga kargasa korku kusku karmakarisiklik kabuslari ortasinda kim nasil kosulayip sartlandirdiysa misli misliyle ve hic sektirmeden kabullenip hucumlayan kulluk kölelik üstlenilmisligini ancak hic degilseden birseye sayan ve bunun disinda hicbir algiya anlayisa duyuma iletisime ilgiye iliskiye yahut degerler bütününe duyarlilik uyaniklik yeterlilik idrak izan irade gösteremeyen yikim devriyesidir toplum adina gezen yürüyen devran.
Birbirinden paylasima dayanismaya sevgiye hukuka saygiya özgürlüge güvene onura üretime egitime sorumluluga ahlaka bilgiye kültüre ulasima samimiyete hakka hukuka dönük tüm toplumsal ortaklasmaya fayda saglayacak zerre tane akil fikir mantik emek zahmet yorgunlugu ble kiyasia esirgeyip kinli nefretli kiskirtilip kamcilanmisligin korku ürkü siddet nefret sarmallarini birbirine örüp örgütlenerek, kapatildiklari büyüdükce büyüyen zifir zindanligin kusatmis kilitlemis tüketim esareti olma pahasini fitne fesatta ödesip doyurmaya durmadan ören evler, yagma yigma sorunlar, kimsesizlik haneleri ve bütün insanligi harcanip harabeye dönmüs nufus artirimlariyla uyusturup avutmaya calisan kavrayis tutuslarla….
Hadi kalk yikin simdi bu zamana böyle oyun oynattirip insani basite alan, önemsize sayan, degersize kilan, ahmaga derleyip toparlayan evet hayir oynatma ve oylatma vaktidir diyenlerin bosalttigi cekip cevirmelikten saniyesinde devrilip ökülen ucurum akintilari gibi, katilligi katliamciligi yagmasi yikimi serbest piyasadan alipgötüren Bop tesekküllü teskilat kurulumuyla sekillenip dürtülp uyandirildirilarak kendine kesilip bicilen poza eksiksiz gediksiz bicim rol tarz kilif özenti gerilim bunalim durum vaziyeti alma bedeline kendinden esirgedigi iradeyi akli ilgiyi emegi mantigi ahlaki fikri inanci güvenci düsünceyi idraki özgürlügü kazanimi birikimi evi sokagi nufusu soyu namusu dürüstlügü duyarliligi sorumlulugu hakki hukuku yuvayi ve yurdu, hadi kalk evet hayir degisikligi oynattiralim`cilarin bosverip birakan bayagilik örgütleyip günlük-siradanlik teslimiyeti kamcilayip kiskirttigina herseyini topyekün teslim etmesi, ne tesadüftür, ne de kendiliginden olup biten gelisim.
Hemen hemen her toplumsal olus bitiste bütün ilgimizi merakimizi davranisimizi tutumumuzu algimizi aliskanliklarimizi yolumuzu yönümüzü egilimlerimizi nerde ne zaman nasil durup durmayacagimizi yahut yapilip bozulacagimizi incesinden ipligine kadar mahrm namahrem demeden kurgulayip yönlendiren düzen ve düzenek sahibi Yuroamerikan-Israil ortak atölyeciligi, bugünlerde tezgahlanip vitrine sunulan `Evet-Hayir` oyun oylatma piyasa pazarcisi olarak hicbir itirazi ve umurunda olmayarak ( ki, diger zamanlarda her firsatta hayatimizin her hususuna cullanip musallat olduklarinin tam aksine ve bizzat kendi kurgulari oldugunu ayan beyan tesvik pirimleyerek ) ister muhalif ister taraftar olsun bütün yasamsal agirlikli sorunlarini bir kenara koyan ve birdenbire Bop günlügünün öteden beri hesap kitabinda olan hayati ablukaya hic cekingesini ve ihtiyatini koymadan kendi hayati varlik yoklugunu Evet Hayir oyununa nasil sahnelenip kurgulandiysa harfi harfine sekillenip sürüklenmek, zaten tezgah tezgaha kaybedilmis bir yenilgiyi toplumsak irade diye tanimlamaktan baska bir sey degildir.
Referandum etiketiyle sisirilip kalibi büyütülen evet yahut hayir basitlemesinin tüm toplum hayatini en üfürükten anlik tercihle hakkinda zerre kadar ilgisi ve bilgisi yoga kördügümlendirilmis insan caresizligini (her kandirilip aldatildigini idda ederek kendini her durumda üste cikaran tanrisal dokunulmazlikla ödüllendirircesine toplum hayatini ufak kücük mecbur yetersiz yenik muhtac gördügü yaklasimla) kosulsuz sartsiz itaatli kalabaliklar bütünü sayip, `ya beni keyfim nasil diliyorsa ona göre servetler sarayla düzenler donatirsiniz yahut karsi cikan taraf olmus olarak terösrist damgasi yemislige ilan olursunuz `….Bop günlügünden borclusuna bagli ve bagimli; hali yolu cöküntü cürüme yagma talan soygun vurgun isgal bunalim hukuksuzluk kavga kargasa iflas haksizlik eksik gediklerine adayali döseli Türkiye gündemliligi de, ayni oterite boslugu ve toplumsal bozulmuslugun yikim yönetimi güdümüne dairdir.
Kendisiyle birlikte ayni yokluk yitiklik nufusuna tutsak ettigi kilitlenmis kafeslesmis hayvanseverliligini arasina hicbir mesafe koyadan adeta yoklugunu yenilmisligini sogulmuslugunu carsizligini yalnizligini sevgisizligini ara acigi kapatan son derece donanimli oyuncak gibi görerek yatagina minderine koltuguna tezgahina sofrasina kendinden dha yer vererek sözgelisi kusunu kedisini köpegini kendi yerine ve hatta kendinden bile daha kaplayip kapsayan degerlilige karistirip kurcalayan zavalliligin ögün gidücü sofra sahibi olursa insan, zincirlendigi sagi solundan yoksun yaftalanma ve kaliplasma kundaginda `biz bu felegin cemberinden ne cileler cekerek buralara geldik `mahkumiyetinin yagmaya soyguna sömürüye yesil isik yakarak ettigi kogus meydanciliginin sefillik madurluk bagnazlik yobazlik mirasini kalici ve sürekli kilan korkuyu kabusu laneti kahiri kavgayi kargasayi gerilimi bunalimi kalici hale getirip kadrolastirma yalakaligini ve yardakciligini yiler güder.

Seyfi Karaca…………….Subat / 17
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı :