Şiir Tutkusu

Menü

Aksine Fırdönümün Yalan Yalpası

Degisken vaziyetlere ve nicel durumlara göre kavram arayisina girmek veya kararlilik yetkisi aramak yahut GERCEKLiK ALGISI edinmeye calismak; sonucu hicbir zaman her sartta hicbir yere varmayacak olan kayboluslarin KISIR DÖNGÜ cöl ve coraklasmasini devir daimlesir.
Yakinlik gösterdigi bütün olusum ve yaklasimlarini kayitsizliktan,kesmekeslikten, celiskiden, kuskudan, muglakliktan, bulanikliktan, iradesizlikten, ifadesizlikten, anlamsizliktan, bilinmezlikten, bilgisizlikten, güvensizlikten, hükümsüzlükten, özgüvensizlikten, birikimsizlikten, tutarsizliktan, karmakarisikliktan, gelisimsizlikten, cekinserlikten, KARARSIZLIKTEN ve BELiRSIZLikTEN temin eden tedariklenmeleriyle olup biten herhangi bir olgunun BIRDEN COK dogrulugu ve gercekligi olabilecegi iddasina saplanarak zifir ZINDAN olmak, aslinda hicbir tarifi olmayan dengesiz-duyarsiz ifade güdümlülügünün her türlü CARPIK YAPILASMALARA kanak aktaran malzeme tasaronculugudur.
Dolayisiyla olagelen her saniye hayatin `birden fazla dogrusu ve birden cok gercekligi vardir ` cümle kurulumlu zihin kurcalayiciliiyla desip didikledigi aklin fikrin bellegin mantigin duygunun düsüncenin merakin ilginin yönelimin egilimin aliskanligin düsüne damarina girmedik hic bir yerini birakmayarak hayatina ve kisiligine cöküp cöreklendigi denegini INSAN MAYALAMA ve ALGI OLUSTURMA niyet ve maksadiyla karistirip kurcalayan YÜKLENICILIGIN özel ortam kurmaya dönük yogun mesaisidir.
Cünkü bir olusumun birden cok dogrusu ve pek cok gercekligi olabilecegi sav ve iddasi, bahsi görülen ve adindan bahsedilen seyin hicbirzaman kavram degeri kesin, hükmü gecerli ,varlik bildirimi kendine özdes hicbir gercekligi olamayacagina dair INKAR ve IHANET bildirimidir. Durum ifadesinden kazanci ortak; ihaleye, siparise, menfaate, kolayciliga, kösedönmecilige, makam merci odaklanmasina, ufak-büyük her türlü ihtiyac giderimine, avantaya, torpile, avansa, kayirmaciliga, ranta, rüsvete, harama, yalana, talana, hukuksuzluga, tefecilige, vurguna, soyguna, hileye, sömürüye, istismara,sahtekarliga, dolandiriciliga, ahlaksizliga, vicdansizliga tacize, tecavüze, isgale, istilaya,kulluga, kölelige… tamamiyle her türlü eksik-gedigini tamamlayici ve giderici dolaysiz katki saglama ve geri hizmetinin ta kendisidir.
Öyle ki, bir seyin birden cok gercekligi ve pek cok dogrusu olabileceginin akil mantik ve INSANLIK disi sav ve iddasini kabullenmek, kendi varligi adina hicbir akil fikir düsünce idrak ifade hüküm özgürlük duygu deneyim bilgi birikim yetki karar ve hüküm bildiremeyecegine dair sinirsiz sorgulamasiz ESARET carmihlayicilarinin salgilayip saldigi zindani, karanligi, hicligi, afyonu, zorbaligi,dürtüyü, gözetilmeyi, güdümlülügü, aliskanligi, bagimliligi, dayatmayi, gerilimi, bunalimi, sinmisligi, itaatliligi, caresizligi ve kosulsuz- sartsiz KORKU kundaklayici teslimiyeti kendi yerine takas edip zoraki sekillenmekten baska bir sey degildir. Korkuya bagli etrafinda olup biten herseyi gayet olagan ve karsi konulamaz OLMASI GEREKENLER olarak tanimlayip algilayan YOK HÜKMÜNDE kavrayis ve ifade özürlülügü, icine sindigi korku yumagini katmanlasip büyüten kabuk ve duvarlarla yasamin herseyini kendi disinda birakmayi; ve bu sayede kendi disinda hicbir seye ulasip erisememenin ICE KAPANIKLILIGINI hayatin en dogrusu bilen dislayiciligin icrdeki zindancisi olarak KORKUYU kutsayan; kutsadikca da icine yuvalanip korktugu kendi etrafindaki bütün FARKLILIKLARA pür-tetik panik icinde yasamaya dair TEHDiT bilip gören kör kirli bagnaz saplantilari gerilir ve kusanir. Bugünkü KÜRESEL GLOBALiK Patrontanri cografyalarinda bilhassa ALMAN ekollü ve HiTLER dökümanli IRKCILIGIN tavan yapasi böylesi bir sakat gelisimsizligine ördügü ve örgütledigi mikrobik tohumlasmanin salgin ürünüdür.
Aslinda burada sasilacak veya hayrete düsecek birsey yoktur cünkü, bir olus bitisin pek cok dogrusu ve bir cok gercekligi olabilecegi iddasina maksada özel icat ve yaygarasi, yasami sürekli cözümsüzlüge kör dügümlemeyi amac edinmis yetkisizlik ve karamsarlik tutsakliginin alim satimini yapan yagma ve talanciliginher devir heryerde gecer cilingir anahtaridir. Kendini `nasil olsa hicbirseyin üzerinde kesin kararlilikla kavranabilecegi anlam ve ifadesi yoktur, her sey akildigi yerden gercek gibi görünse de bir baska bakis acisiyla yalan ve hic yoktur `caresizligine ve tükenmisligine kaptirip koyup terkeden insan, hicbir zaman hic bir olup bitene deger bicecegi veya hüküm bildirecegi cesareti, akli, fikri, özgürlügü, iradeyi, yetkiyi, bilinci, kararliligi, ahlaki, aliskanligi, katkiyi, paylasimi,katilimciligi, tepkiyi, onaylamayi, direnmeyi, savunmayi, reddetmeyi ve özgüvenliligi kazanip deneyimleyemeyecektir. Böylece de hic bir ortak paylasimi olmayan kendini kendisiyle sinirlayan kabuklar ltinda ve duvarlar arkasinda sekilci, soyut, ifadesiz,vurgusuz, belirsiz, yapay, isaretlerle ve sembollerle türlü cesit ima yolundan kendi disindaki dünyaya erisip ulasmayi umunur. Ortak yasamsa kurali kanunu kaidesi ahlaki bilinci bellegi katilimi paylasimi dayanismasi sorumlulugu vicdani akli fikri ….yasamakla ayni esdegerler bütününde zorunlu kilan vazgecilmezler toplamidir. Birden cok dogrusu ve pek cok gercekligi kabulünde olmak, dünya ve insanlik hayatina katillik edecek olan cellatligin `her olup biteni mübah kilan ve her kisie göre degisen gercekligi ` toplumsal cogunluga dikta edip dayatmaya kalkisan ANARSiK ve BOZGUN tarumar viranesidir.
Cünkü herkesin kendine göre degisen sayisiz ve sonsuz dogrusu olabilecegi ve bakildiginda alti, hem dokuz hem de diger taraftan bakildigi yerden alti olabilecegi özelie uygun akil-mantik dayatmasi ve FIKIR KAKMASI, `yeryüzünde her ne olur biterse bitsin KABULLENMEKTEN BASKA YAPACAK BIRSEYI YOK` zorbaliginin isgal, igfal, istila, dayatma ve teslim alma fermanidir. Bu yolla bulandirip bogdugu insan degerliligini kiyassiz terk ve kacaklara birbirini kopyalayip benzesen kalabaliklar halinde kavga gürültü kin nefret ayrisma yarisma siddet nefret bencillik doyumsuzluk gösteris özenti hirs catisma calkanti KISIR DÖNGÜ ESARET ve bagimliliklariyla kovalasmaya SÜrÜLESTIRDIKTEN sonra, bu cinneti yöneldigi tutsaklikta oranin bütün yasam hakki pahasinca saltanatlanip yönetmek, herhangi hic bir maddi manevi zahmet ve zaruret gerektirmeksizin kendiliginden olup biten seydir artik.
Cok dogrusu ve pek cok gercekligi olan yeri kabullenmis varligin hayati kendi akisina biraktigi kendine ait olusmus gelismis ne kisiligi vardir ne de toplumsal aidiyetler degeriyle özdesmis karakterliligi. Tüm zavalliliklar, yalnizliklar,kaygilear, ikircikler,umursamazliklar, bencillikler, derbederlikler, sogukluklar, yabancilasmalar, vurdumduymazliklar, kahirlar, körlükler, uzak duruslar, senlik benlikler, kayitsizliklar, süphecilikler,güvensizlikler,yanilmisliklar,düskünlükler,yenilmislikler… bura dogumlu nufusa kayitlidir.
Uzak bakislarin ilgisiz –alakasizinda hicbirsey ve hic kimse kendini yakinligi olmayanmis gibi davranisa tutuma alisarak, herkesin dogrusu kendine oldugu herkes kendini kanun kitap hesap kural devlet gibi görüp bilmeye azip sapar. Hicbir gercekligi olmadigina inandigi hayatiysa diledigi gibi talan vurgun soygun taciz tecavüz edebilcegine inanan sapkinligin siddetini gerilimini kavgasini kargasasini tüm mikrop salgin ve pisligiyle kendine karakter edinir ve kendi icgüdüsel varsayimarinin disinda hicbir seye inanip ortaklik etmeyen yalanin yanlisin inanip haktan bilen savunucusu ve tapinicisi olur.
Cok gercekligi ve dogrusu olanin kisiligi karakteri inanci itibari hassasiyeti vicdani kültürü cevresi aidiyeti duyarliligi emegi sevecenligi sayginligi toplumu ve hicbir toplumsl degeri yoktur. Bu yüzden her firsatta kolayciligi secer ve istismar isine geldigi gibinin secenegini kullanir. Görsellik düskünlük haysiyetsizlik kendini bildirimleme ve duyurma pahasina her yolu mübah saymanin harac mezatidir. Siddete yatkinligi, acimasizliga egilimi, bencillige meyli, kolayciliga asalakligi, zorbaliga meraki, aciya ilgisi doyumsuzluga yüksen yogunlukta meram sahibidir. Duruma göre vaziyet takinir.Sürekli dönen degisen seyler korku salip belirsizlik yaydikca onun en güvenilir gecim kaynagidir. Alintilar, calintilar, yamalar, tekrarlar onun üretkensizliginin zerresine kadar tüketim ve sömürü aracidir. Kaygi keder endise kusku gecimsizlik kargasa yozlasmislik cürümüslük tekdüzelik tekseslilik ve yetersizlik onu yükselise kalkindiran en verimli sagma ve övüsleme kaynagidir. Ne kadar hic dogrusu ve gercek degeri olmamazlik varsa, kurulumunu kurumsallasacaginin temel dayanagidir.
Oysa akil fikir bilgi kavram deger yogunlasma ilgi yönelim maksat niyet algi icerik ihtiva yaklasim ve KULLANIM ölcüleri acisindan naden nicin nasil sorularinin her bir karsiligini nerden ve hangi boyuttan bakarsan baksin kisi, karsilayan degeriyle alti altidir, dokuzsa dokuz, Kisi altiyi alti olarak kullanacaksa dokuz gibi görüneni siler yerine alti azar bu kadar basit akil yürütmesine insan hem hak sahibidir hem de dahil olma yetkisi vardir. Dokuz gibi görüne tabelaysa cevirip degistirir veya kaldirir maksada ve icerige uygun altiyi koyar. Bu kadar basir mantik ve düsünce yürütmenin önerme sahibi degilse, insan yasadigi hayatin isaretlerle konusan esyasi bile degildir. Bu bakimdan tehlike ucurumunun basindan asagi düsme tehlikesi bildiren sürünme cagindaki cocuga müdahil olup onu oradan cekip almanin TEK veBiRiCiK dogrusu vardi iki degil. Pek coksa hic degil. Ayni zamanda ucurumlasmasina vurdumduymaz olmaninda yanlisi tektir iki degil. Yasadigimiz bastan sona bütün bir hayatin tüm dogurucu doyurucu besleyici koruyucu sagiltici ve devamini saglayicilariyla yarini bulailmesinin her kosulda TEK DOGRUSU vardir. Yanlisi yine tektir. Secenegini ona göre yapmis insanin sikayeti sorunu mutsuzlugu derdi davasi agiz dolusu kalabaliklarla dur durak bilmiyorsa, yalnizca ve agirlikli olarak ylan-yanlisa saplanip inanip tapinigi herseyi yanlis-yalana meyillenmeyi tutsak edindigi icindir.
Bu yüzden YENI ZELANDA kiraik katilini atesleyip kullanan yeryüzü sülükleri ve PATRON TANRILARI, korkuyu karanligi zindani acimasizligi soguklugu siddeti kafatasciligini yikimi ölümü yagmayi caresizligi catismayi sömürüyü ayrismayi vurgunu afyonu tacizi savasi zulmü sürgünü vahseti dehseti mümkün oldugunca OLAGAN ve SIRADAN hale kaniksatip kabul gördürerek, dünyaya ve insanliga salgiladigi RUHSUZLUGU ayni yapi bozukluguyla kalabaliklastirip,kiskirtip, gerip, atesleyip doldurarak kendilerine ayni yapisal carpiklikla hücre hücre hissedar olan MEDYAYI,Edebiyati, Müzzigi, Süpermarketi, Mafyayi, Bankayi, Borsayi Sanati veya Sinemayi tipki ISIDI, PEKAKAYI kullandiklari gibi ayni piyasa malin mülk sahibidirler. Yani Yeni Zelanda kiralik katil yaratigini kullananar ayni zamanda Isid, Fethulmetal ve Pekaka`nin da mal, mühür, imtiyaz, icat, kumanya, mühimmat ve PATRONTANRISIDIRLAR.
Hal böyle olunca tipki bugünleri gergef gergef isleyip ÖDÜL BAGIMLISI ve dünyada her ne nasil olup bitenleri kendi haline koymaya INSAN AVANAKLAYIP oynattigi yahut parlattigi nesnellige `hayatin bir cok gercekligi ve PEK COK DOGRUSU vardir`…amigoculuguyla Türk Toplumuna yedirip FiKiR KAKMASI calkalattiran sanat müzzik moda gida sipor mimari ulasim iletisim edebiyat poz ve Piyasa, özellikle Sinema alaninda, Duvara Karsi, Uzak, Küf, Tepenin Ardi, Bal, Buyday, Karinca Kapani, Gnese Yolculuk, Bir Zamanlar Anadolu,Yeralti, Ahlat Agaci, Yasamin Kiyisinda, Pandoranin Kutusu, Üc Maymun, Süt.. her ne im neydilerdiyse, Hükümet Kadin, Vizyontele, Dondurmam Gaymak, Yahsi Bati, Recep Ivedik, Eyvah Eyvah, Organize Isler`..giller ayni seyin av pesinde kosan; ve kopardiklari gise hasilatli hisseye birarada kimildayip da hic bir ilgisi bagi iletisimi olmayan TOPLUMSUZLUGUN herseyi olup bittigi gibi herkesin kendinden baska kanun kitap ilgi alan ve inanci olmadiginin sonsuz mutsuzluklar, bitmeyen yalnizliklar,ickimseyle hicbir aidiyeti ve paylasimi olmayan tükenis ve kopuslar, hickimsenin herseye akim olma acligini kirn kirana kin nefret dögüs kabus ayrisma soguma sevgisizlik kavga katmanlariyla hicbirseyle doyup kanmayan TüKETIM esyasina atölyecilik ediverdi.
Bu yüzden de siporda ulasimda iletisimde saglikta gidada modada ilgide iletisimde caginin en zavallisi sayilip bilinen insan, YETKIYE ELE GECiRENLERiN kendi bildigi dogrusuna ( yoksa bil yanlisin gücüyle dogruyu satin aldigina) tüm yetki hukuk hak alaninin diledigi gibi kullanarak en büyügü ve yenilmez yikilmaz kendini ve kendinden baska hic kimse diye bildigi herkes, günden güne derinligini kazidigi YAPAY ZEKA cukurundaki yasamini sürümünün herseyi zehirle zikkimlasarak kayiplara kacaklastigi, algisi-ilgisi uygun karakterle cok bilinmezli ve pek cok belirsizligin herseye ve herseye en muhtac, mecbur, mahkum ve düskününde her türlü akil, fikir, moral, yol, bilgi,huzur, güvenlik, saygi, sevgi, aidiyet, söz,sadakat, liyakat, güven paylasim arayan soran yalvaran yakarislar külliyatidir.

Seyfi Karaca………..Mart / 19
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı :