Şiir Tutkusu

Menü

Samimiyeti Sahte Sevgililik Üzerine 2

Herseyi sadece oyuncakliga süsleyip daraltan dekorlama üstünkörlülügüyle cilti bozulmamis süslü püslü düzgünlügün cici-bici sempatik sevimliligini kimsenin kendini katmayan yok tarafiyla evli-barkli olma hali, birbirinin bittigi yerde siyrilip kurtulan görünmez ugramaz uzaklara örtülüp kapanan kapilar gibi hem birarada hem de ulasilmaz erisilmez uzaklarda tutunmaya calismanin cabalayip cirpinan huzursuzlugunu yapilandirir.
Insan yüreginden ve hayatin dogal tabiatliligindan soyutlanip sogutulmus sonsuz bunalimlariyla, bütün insani duyarliliklari `biz burda oldukca size gerek yok, cagirin kapiniza odaniza yataginiza akliniza hayalinize ruhunuza kadar gelip girip yapip yöönetelim ` türü hayattan silip süpüren hadsiz hudutsuz tecavüzlerin insani bütün yasama yeteneklerinden yoksun birakici caresiz seceneksizlige koyan duyarsiz duyumlara yildirip yorarak, kendine ait olmayan acimasiz bir tüketim merkezinin tamamen teslim alip diledigi gibi yapan yöneten güdümüne girecektir. Karincalarin kuslarin otlarin derelerin daglarin hayatini insan dahil tüm dünyaya topyekün hükmedip kazanca dönüstürmeye harcayan, veya baska deyisle kendi kazanci ugruna baska hicbirseyin hayatini kendi özgün özel özgürlügüne reva görmeyen limitsiz harcama, süsü püsüne düskün hale getirilmis ve üstündeki ütüsü dahi bozulmamis Anne-Babaligin dünyasina dogurup cogalttiklari insanlik devamina eve temin edilmis oyuncak kalabaligindan neredeyse hic de farkli yaklasmadigi cici-bici olma bicimseli terz tutum ve davranislarla, elden geldigince bütün reklama uyanmis ilgilerini disardaki piyasa dürtülerinin yönettigi carsilardan pazarlanarak isin icinden siyrilip kurtulma derdine düserler. Zaten bu ugurda canlari burunlarina gelen yorgunlugu dahi tasiyacak durumda olmadiklari gherilimlerde degil anne babalarin bu yikici akintiya karsi direnip Insani katilimciliklarini ve dogru olan Sevgiye dayali ve saygiya döseli evcillesmenin geregini yerine getirmek; bizzat kendileri cildirasiya sekilselliklere soyutlasarak yitirdikleri sevgi, saygi ve diger insani degerlere deva diye dilenen bunalimlarin dipsiz derinliginde bogulmaktadirlar. Sonunda aradigi sevgiyi evinde dahi bulamayan yuvasizligin, adetadan aidati ödenmeye tayin olmus herhangi örfi idarelikli ayni kapidan girip cikan ve sürekli disardan insanini getirecek misinin sokagina bakan mechul kayip caddeyi oturup kalkar gidecek baska yeri ve yurdu olmayan sürgünlük.Sanki devamli bir davanip hep sevgisizlik celsesinde uzak ve kapisi cok olan bir koridorda sahnesi seyircisi kurululugun, herkes herkese kargasasini kusup acilar icinde kivrandiran devamli sallantili bir sandalyanin üstünde sapur supur ve zar zor dtutunan kopmaz kurtulamaz müebbetler carmihina sanik, tanik ve herseydir.
Duyumlarini kendi dogal duyarli gözlemleriyle duyurup tüm cesaretiyle bildirmekse hep kendi bozulmuslugunun teslimine aldigi herseyin karsiliginda kendini herseyin sahibi gören ve bir baskasinin mercekalti kelepceli bakan bu yalan yanislar dünyasinda ayip, kusur ve modaya uymayan eskilikle asagilanip dislanir sayilir. Cünkü böyle bir dokunmazligin sevgi damarina ilisen ne hassasiyeti vardir, ne duyumu, ne özgürlgü, ne cesareti ne de kendince hayata taniklik eden emegi.Bu siddetle kafasina göre durum takinip siddetle iliskisina bagladigini üze, yildiran, bezdiren, ezen sindiren, cirpindiran, caresizlestiren ürkütücü korkutucu tutsakligin sahibi, kendini heran kacaga koyan ayrismis kopmus uzaklasmis dügümlerden medet umarak, ardisira yapisip kalan ortada birakilmisligin zerrece ne umrundadir ne de gayesinde.
Kinamalari, kahirlari, küfürleri, lanetlemeleri, yermeleri, yuhalamalari, dedi kodu yigintisi ve daha ziyade giyaben pesin hükümlü linc yarginlasmalari olmaksizin rahatini bulamayan kokusmus-cürümüsler bagimlisi günlük monotonlugunda, tüm yasamin dogal dokunurluguyla dolup tasan renlerini kokularini seslerini cagrilarini cekiciliklerini ve kendi duyumlariyla varolma özgünlüklerini öldüresiye bir kenara birakarak birbirini yiyip bitirme basedemezligin evcillesip yerlestirdigi dogurganligin cogalttigi bu sürekliligini kendi kayip varligiyla teminat altina alan saglama. Ölcüsü KINAMA tortusunda yogurdugu yalan yanlis samimiyetsizliklerin dibine cökerek, bozuklugunu saklayan karaktersizligin kendini pesi sira izledigi ve daima kendi disindakileri ayiplayip suclayiciligin cöküntü artiklariyla ayarlidir böylesi saglamanin. Hayatini en yüzeysel yüklü yavan yerden tutunup kavradiginin ardinda hic ihmal etmeksizin iyilik güzellik melekligini bahanelemelerle kafasini oyalayip kalbini düzleyen ütüm kavrumlara böylesi kacaklik, kendine hic kavusamayacagi tatsizliklarin sanki hic kimsenin hicbirzaman görmedigi olaganüstülügün sihirli dünyasini yaratacakmis gibi haller tavirlar takinip kati disiplinciligin sartladigi darliklardangünlügünü kurtarip sonrasinda kuracagi kafeslenmis ve kenara cekilmis sevkiyata özenip menzil mayinlar. Mizli mizrakli, acili sancili, dögüslü cekisli nasil sevmekse iste, birinin bir digerini tümüyle kendine yedirip giydirip kusatip kostümleyip kosullayarak veya digerinin öbürünütamamen hükümranligina teslim olmaya zorladigi veya her biri birbirini hickimsesizlige gaileye almayip herkes herkese karsilikli birbirine karsiligi olmayan kabulsüzlükle yapisip kaldigi örülü örtüsümün, ortada birakilmis önü sonu katilimciligi hic konusulmamis tüm rastgelesiyeye kaldirilip kötelenen ilgisiz hazine zengini mezarlik gibidir. Bütün iliski bozuklugunu didik didik her haline müdahale edip kendi buyruguna sartlayan zora baglanmisligin kendi özgünlügünde iliski ortagina adim bile atamamayi tutuklayan kiyimin vardirip ilettigi veran, birinin digerine hayatini tepeden tirnaga teslim ederek kim cagirirsa ve cagiran ne derse onu yapip ona göre sekil alan ve nefes almasi dahi müsadeye bagli hayatinin girilip cikilmadik hic bir özgün özelligi kalmamis esaret numunesidir. Böyle bir cehennem kuyusunda en degil sevgi, en alalade siradanliktaki en yabanil insan iliskilerinden dahi sözetmek mümkün degildir. Giderek uzak ve dokunmayan duymayan görmeyen isitmeyen ilgilemeyen baska caresi yoklugu kacarak yerlesmeli dolayli yollarin iliskisizliginden bag kurmaya kadar isi vardiran sevgisizlik adina söz almis ve vaziyet üstlenmis sevgisizlige cürüme, sagi solu belli olmayan ve heran nefret bunalimlisi kine dönüsmesi halihazi kimsesizlestirilmis sevgisizligin kapisinda dolasip bekleyen dipsiz tanimsiz katilimsi güvensizlik kayganliginda, hala birbirinin dibini bucagini kurcalayip haddini bilmeyen saygisizligi göstermenin disinda hic birsekilde birbirine haber sorup haber iletmeyen korkunc kopmayi ve küsüsmeyi bulastirip calkalar. Böylesine yanlis baslangicli ve yanlisa sürükleyip götüren gelissiz gidis hattinin daima kayiplarini kovalayan ve telasina düstügü yitiginin beklentilerini cevaplayamayan yankisi gelmedikce daha azginlasip körlügünün klavuzluk ettigiyle darmadaginlara ezilip tozutan cildirmisligin yövmiyesiyle günlügünü sofralanir. Kisiyi destikce kudurtan kiyassiz bir azginligin kontrolden cikmis her belaya da heran mimleyip musallat olabilecegi bir berbat bataktir bu hali fenalik. Tutusturdukca telaslanan, telaslandikca hice sayilmisliginin altinda ezilip cirpinan, haddi hududu nesi neresi kimi kimsesi bilinmedik tanidik bir yabanci gibinin, devamli estigi cukurda kendini hazirliksi döküp devirdigi tutsakliklarla egriyi dogruya, yalani yanlisa, sahteligi samimiyete, harami helale, sevgisizligi sevgililige mahkum edip ve muhatap kilan derine desilmelerin kimsenin kimseyi gailesine bile almadiginin ` Toplum` diye tarif edildigi disiplin carkidir buradan cogalan kalabalik yiginti. Danisma servisleri ve trafigini kapiya kadar kisiyi cikmaz eden araclari bol olan acimasiz iliskisiz sogugun soguguna kent ve insan mimarlayan bir sevgisizlik ürününün Toplama yigma Toplumu. Kiralayip gidiyorum kendiminin, yalnizca eve sokaga esyaya araca gerece baktigi insan manzarasizliga kuleler dike dike, hep birinin ölmesiyle bosalacak olan geriye kalmis artiklardan hisse payi koparmanin pususuna yatan ve tüm inancini ahlakini kisiligini karakterini düsüncesini niyetini ve hayalini buna göre kuran yahut bozan kimin nerde kime hangi hakla nereye kadar daihil yahut müdahil olacagi sayginligini yitirmis, bunadikca bunalan saplantilarin insanini kendine piyasalastirip esir ettigi yigma –toplama bir Toplum..Bundan sonrasiysa iletisimini sevgi sanilarak tarifesi hep acili süslü ulakli usakli mutfaklasmalardan bedenini ve ruhunu doyuran isaretlerle ancak kurabilici sakin sessizligin meskenlesip kurumlastigi, sahipsiz mezarlar külliyatidir.
Hayata calim atip fiyakali pozlardan ucu ucuna gelmeyene yetimelerden ucar göcerer icinde, icinde canimimiz sag eh isteligin yorgunluk bezginlik lutfu hep bir cürüyen cöken ve kokan ezik büzüklügün yapayalnizligini omuzlamakla mecburiyete tayin edildigi, corakliga kalmis kimsiz kimsesizligi tasiyip sürüklenmek zorunda olan zararinaziyanlarin kapisini durmadan calan paylasimsiz soguklugun kirik döküklerinden günlügünü kurtarmaya calisan; yasami elinden alinmis devamsizlik karari gibidir bütün bu enkazlardan bülten bildiren bitirim. Karardikca kararan bir oyugun cöküntü cukurlayan burgulu dibinde her düsene acidan baska hisse birakmayan tabiri caizin ölmüsüne agidi bile olmayan mezar yeridir.
Zorakiligin israrina eriyip büzülen büyümelerle gittikce iliskisizligin daraltip körelttigi beladan baska paylasacak hicbir sey birakmamanin sarkintisinda, sorumlulugun, ilginin, düsüncenin paylasimin ve sevginin yerini hep kuluk kölelik yalan talan esaretiyle dolduran etkilesimin silen süpüren ve birbirine hic tahammülü olmayan katlanamazligin giderek azgin nefrete ve tiksintiye dönüstügü kacaklari dolduracaktir. Bu..her getirisi ille kazanacak biryerine bakarak karar vermenin kendi rahatindan ve erisilmez otorite düskünlügünden baska hicbirsey düsünemeyen dünya alemi hice sayici, tüm yasam degerlerini avlanarak hiclestirmek lüksünden gecinen tantana, zevk , sehvet esasina göre kalbini ve kafasini düzenlemis olan kafasina buyruklugun sevgiyi hakki huikuku kendine yorgunluk verici zahmetler olarak bildigi kiyametin, yönelmis haberveren isaretidir.
Yazinin burasinda bir önceki bitis cümleleridir Türkiye günlügüne takrarla belirtmek gerekir ki; gittikce hak yerine haksizlik. Yol yerine Yolsuzluk. Sevgi yerine Sevgisizlik; inancsizlik, itibarsizlik, iliskisizlik, ilgisizlik, güvensizlik katilliklerini koyarak; samimiyetten, sohbetten yahut paylasimdan yoksun dibine düstügü karakter bozulmalarinin devamli SIDDET- NEFRET ekip bicen toplumsuzluk SÜRPIYASA serbestliginde, kurdugu ve kuruldugu HARAMiLiK düzeninden hinc , linc, lanet, vahsetler bicen günümüz dünyasin ayrilmis parcalanmis uzaklasmis bölünmüs sürgünleriyle donantili KÜRESEL boyutlukta büyük ACENTACILIGI tüm dünyayi kasip kavurup delirtici derinliginde yutmakta. Buna bagli Türkiye baglaminda Ordu`nun bile haberdar olmadigi acilim-cözülüm ülke kaderine sömürge kumasi bölünmüslügünü giydirildigi, yalnizca ithal ve borclanma ekonomisi ürerine sömürgelestikce daha sömürgelestirildigi assiz issiz sefiller güncelikli vaziyete hususi seckin Adam, ATATÜRK` ün büstünün kazmalandigi yerde kendini köske baskan tayin ettiriyorken...Dosyasi kabarik ülke boyutu abidikler, kökten TAKIPSiZLIGE esilip gömülüyor...Ülkemizi tümüyle delikdesik dinlememis MÜTTEFIK kalmamisliga..Bop rahatligiyla `Eh olabilir böyle seyler` denilip geciliyor...Birzamanlarin bizzat is-güc ortagi BOP paralelcisini toplumun tüm akliyla alay edercesine suni bulantilar calkalayarak; bozulmus devamliliga Hüküm-etme Projesinde sadece Bop ve buyrugu ACILIM cözülümden baska millete memlekete ZIRNIK caresi olmayan YIKIM süreci müjdeleniyor....Ki zaten sanki besbelli degil mi demeye, Türkiye`yi CIA...filanlarin resmen yönetip idareledigini..?!..

Seyfi Karaca……………Eylül / 14
Seyfi Karaca4058 şiiri bulunuyor
Paylaşabilirsiniz:
2.5/5 Toplam verilen oy :
Ekleyen Kullanıcı : Seyfi Karaca